IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Жозе Салойо: COVID кризата научи хората да управляват разумно парите си

При дистанционната комуникация в онлайн кредитирането предложихме по-добро клиентско изживяване, посочи управителят на БНП Париба Лични Финанси България

08:13 | 30.12.20 г.
<p>
	<em>Снимка: БНП Париба Лични Финанси България</em></p>

Снимка: БНП Париба Лични Финанси България

- Кой е най-важният урок от кризата по отношение на управлението на парите?

- Може да звучи странно, но от COVID кризата имаше и положителен резултат. Тя научи хората, че е много важно да планират бюджета си и да го управляват разумно. С други думи, ако искат да са подготвени за кризисни ситуации, хората трябва да гледат напред с хоризонт от поне шест месеца. Те трябва да планират разходите си – не само обичайните като плащане на битови сметки или вноски по кредити, но и покупка на обзавеждане или битова техника, важни събития като сватба, раждане на дете и така нататък.

Така те ще знаят предварително колко пари ще са им нужни, каква част от предстоящите разходи ще могат да покрият с приходите си и дали ще се нуждаят от кредит или не. И тук ролята на банките е много важна. Като отговорен кредитор ние действаме като съветник на нашите клиенти и им помагаме да планират и реализират важните си планове.

Друг важен урок е, че хората трябва имат спестени пари, буфер, за черни дни. Ако трябва да направят покупка или да финансират проект като ремонт на дома, понякога е по-добре да вземат заем, но да не харчат всичките си спестявания. Това осигурява финансова стабилност, което днес е много важно.

- Как хората да обслужват редовно кредитите си и в същото време да разполагат с пари за непредвидени разходи?

- Тук също говорим за финансова грамотност и дисциплина. Ако хората управляват разумно личния си бюджет, ще могат да покриват вноските по заемите си и да спестяват пари за „черни дни“. По-добре е да отложиш ваканция или покупка, но да имаш пари за спешни случаи.

- Какво ще движи иновациите във финансовия сектор през следващите години?

- През следващите години конкуренцията между банките ще бъде не само в полето на продуктите и лихвените нива. Успешните финансови институции ще трябва да предоставят на своите клиенти отлично клиентско изживяване и удобство, както и най-съвременна технологична екосистема, която стои зад услугите.

Затова и ние инвестираме във финтех решения и ги прилагаме във всеки етап от клиентското изживяване с БНП Париба Лични Финанси.

Например, в сегмента на самообслужването повече от 16 хиляди клиенти всеки месец използват нашия чатбот „Чати“ и проверяват статуса на своите кредити, размер на вноските, падежни дати и така нататък.

Друго такова решение е възможността за плащане на вноски с дебитни или кредитни карти, издадени от други банки през нашия сайт. Предимството за клиентите е, че ние не събираме каквито и да е такси за тази услуга.

В областта на достъпността, хората могат да кандидатстват 24/7 през нашия сайт. Също така могат да купуват изцяло онлайн стоки на изплащане, използвайки дистанционния ни процес за подписване на договор. Тази иновация съкращава времето за подписване на договор от 5 дни на 10 минути.

- Планирате ли да използвате „big data“ или някаква форма на изкуствен интелект във вашата дейност?

- Аз лично вярвам в роботизацията, в прехвърлянето на рутинни задачи към роботи. Така хората могат да се фокусират върху създаването на допълнителна стойност за нашите клиенти и партньори - изграждане на връзка, емоции, разработване на най-добрите услуги, за да разберем нуждите на клиента и бързо да намерим най-доброто решение. Това ще стане възможно, ако рутинните задачи се изпълняват от роботи.

Втората възможна форма е с фокус към данните, е-обучението, изкуствения интелект, статистиката. Целта е да бъдат идентифицирани по възможно най-добрия начин индивидуалните нужди на клиента. Това е в ДНК-то на нашата компания и ние вече използваме такива процеси за прогнозиране на риска и при инструментите за управление на връзките с клиенти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:28 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още