Пандемията от COVID-19 увеличава дигиталното потребление на банкови операции и други стоки и услуги.
Според информация на дигиталната платформа за потребителско банкиране The Financial Brand 40% от потребителите вече пазаруват повече онлайн, отколкото във физически магазини, 38% поръчват храна за вкъщи, а 31% използват повече мобилно и онлайн банкиране.
„Статистиката ясно показва, че има ръст при използването на дигиталните канали - за банкови операции, но и за всякакво потребление: закупуване на стоки и услуги, инвестиции в образование и знание през онлайн платформи, до сключване на споразумения по ограничителните мерки“, коментира Теодора Петкова, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк, на онлайн пресконференция.
По думите й тази криза, която постави под риск икономиката и здравето на хората, показва, че дигиталните банкови канали са тези, които едновременно отговарят на променящите се потребителски предпочитания, но също така са „адекватният отговор, когато става въпрос за защита и безопасност“.
Думите й потвърди и заместник-главният оперативен директор на УниКредит Булбанк Септимиу Постелнику.
„Промените, които наблюдаваме в потребителското поведение, ще останат и след като отмине непосредствената опасност от пандемията", прогнозира той и посочи, че клиентите могат да очакват от кредитните институции „лесни решения“.
Джакомо Волпи, директор Банкиране на дребно в УниКредит Булбанк, коментира, че в периода януари-април 2020 г. УниКредит Булбанк отчита 54% ръст на битовите плащания през Булбанк Мобайл. За същия период обажданията към центъра за контакт с клиенти на банката нарастват с 23%.
„Любопитно е, че тенденцията се запазва и при подаването на заявления за мораториум. Делът на електронно подписаните анекси е 46%“, обясни банкерът.
От УниКредит Булбавк демонстрираха възможността човек да стане клиент на банката без задължително да посещава филиал. Услугата е достъпна за български граждани над 18 години. Стъпките за откриване на нова сметка включват процес по дистанционна идентификация чрез селфи.
Юлиан Влахов, директор на управление Алтернативни канали в УниКредит Булбанк, уточни, че цялата процедура отнема средно около 15 минути, а таксата за нея е 1,60 лева месечно.
Въпреки че дигитализацията става все по-съществена част от банкирането, филиалите ще продължат да имат важна роля за клиентите, но ще предлагат повече консултантски услуги, коментираха банкерите.