IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

ПИК за НАП се заявява по имейл или по телефона, но се получава лично

Близо 900 хиляди граждани използват персоналния идентификационен код

14:06 | 23.04.20 г. 2
<p>
	<em>Илюстрация: НАП</em></p>

Илюстрация: НАП

Потребителите, които искат да им бъде издаден персонален идентификационен код (ПИК) от Националната агенция за приходите, вече могат да го заявят с обаждане на информационния телефон на приходната агенция: 0700 18 700, на имейл: infocenter@nra.bg, по пощата, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), подържана от Държавна агенция „Електронно управление“.

В заявлението за издаване на ПИК е необходимо потребителят да посочи своите данни, задължително електронен адрес за кореспонденция, както и предпочитан от него офис на НАП, в който ще получи издадения ПИК.

От съображения за сигурност, кодът се дава само лично на клиента или на упълномощено от него лице в запечатан плик, защото всички действия извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи, се считат за саморъчно подписани, уточниха от приходната агенция.

Към момента близо 900 хиляди граждани имат активен ПИК, като от обявяването на извънредното положение на 13 март 2020 г. до момента издадените нови персонални идентификационни кодове са над 45 хиляди.

С ПИК на НАП могат да се ползват както е-услугите на агенцията, така и е-услуги, предоставяни от други администрации, сред които НОИ, Националната здравноосигурителна каса, Агенция по заетостта, Агенция по вписванията, Министерство на земеделието, 60 общини, сред които и Столична и други.

Общият брой е-услуги на НАП, достъпни с ПИК, надхвърля 35, припомнят от НАП. Сред тях са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, включително и за местни данъци и такси, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, за извършени плащания и погасени с тях задължения, актуално състояния на трудови договори, подаване на заявления и получаване на удостоверения и други.

Над 300 хиляди декларации за облагане на доходите на физическите лица вече са подадени, седмица преди крайния срок 30 април, показва справка на приходната агенция.

Над 80% от тях са изпратени по електронен път. 

Националната агенция за приходите призовава отново своите клиенти при възможност да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни на https://inetdec.nra.bg/ с персонален идентификационен код или електронен подпис.

Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.

Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП: https://nap.bg/page?id=762. 

Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни, на цена според тарифите на съответния оператор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:39 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 4 rate down comment 0
driverf1
преди 4 години
Да бе,те със зор те обслужват на гише,а ти искаш да им отвориш много работа.....,после ще искат и по 1000 лева защото ще бъдат на "първа позиция".....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 1
vstoykov
преди 4 години
Защо не се сетиха да сложат сергии на паркинга и там да сложат по един компютър/таблет с принтер (може и от малките принтерчета като на касовите апарати) и да дават ПИК кодовете без да се налага хората да влизат на закрито?Друг вариант е служител на НАП да носи ПИК кода до вратата на клиента.Така ще се избегне струпването на хора в затворени пространства.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още