„За неразумното пазаруване има и много други фактори“, отбеляза Карамилева.
Според нея предпазването от нерационални харчове изисква потребителите да уточнят ясно бюджета си и да успеят да приоритизират разходите си.
„Смирението е много важно – все пак трябва да си припомним, че не всичко около Коледа е пазаруване“, изтъкна Карамилева. „От поведенческа гледна точка е важно хората да могат да разграничат „емоционалното бомбардиране“ от това какви нужди всъщност имат“, посочи тя.
Сред полезните съвети Карамилева добави и създаването на списък. Според нея това значително би улеснило потребителите в подреждането на приоритетите и финансовите пера.
„Препоръчително съотношение между месечния доход и бюджетът, който хората ще отделят за коледни подаръци, няма", заяви още тя. По думите й обаче заделянето на между 10% и 20% от месечното възнаграждение за коледни подаръци изглежда разумно.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 4 години Може!Ако си разумен...:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар