Българската народна банка публикува на своята интернет страница съвети към потребителите как да се защитят при избор на услуги за онлайн или мобилно банкиране. В него се съдържа практическа информация при вземане на решение за избор на подходящ финансов продукт, както и полезна информация за защита и разрешаване на потребителски спорове.
Централната банка следи за укрепване на пазарната дисциплина, за осигуряване на висок стандарт на услугите, повишаване доверието на потребителите на банкови продукти и услуги, подобряване комуникацията с участниците на пазара, минимизиране рисковете за потребителите при промяна на условията, повишаване на финансовата култура, посочват от банковия регулатор.
Материалът е одобрен за публикуване от всички местни компетентни органи в Европейския съюз по време на заседание на Съвета на надзорниците на Европейския банков орган, проведено на 15-16 октомври 2019 г.
Централната банка препоръчва преди да изберем услугата да определим финансовите си нужди и да съберем информация за услугите.
"Проверете дали услугите отговарят на вашите финансови нужди и възможности. Сравнете предложенията на различни доставчици на банкови услуги", съветват експертите. Специално внимание трябва да се обърне на всички такси и разходи, не бива да се пренебрегва сигурността.
Българският банков регулатор се присъединява към позицията на Европейските надзорни органи, в която се предупреждава, че расте броят на потребителите, които купуват криптовалути.
Виртуалните валути като Bitcoin, Ripple, Ether и други показват екстремна нестабилност на цената си и ясни признаци на ценови балон. Потребителите, които купуват виртуални валути, трябва да са наясно, че има висок риск и че могат да загубят големи суми или дори всичките си пари, които са инвестирали, предупреждават от централната банка.