Българските компании насочват фокуса си към дестинации като Португалия, Израел, Египет и Китай по отношение на износа, въпреки че с тези страни нямаме традиционно изградени търговски връзки и тепърва се пробива на техния пазар. Това съобщи икономическият анализатор в Българската търговско-промишлена палата Любомир Левичаров в сутрешния блок „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Над 26% е ръстът по отношение на износа ни към Китай, достигайки повече 600 млн. лв. за периода януари-май 2019 г. спрямо същия период предходната година. С по 20% се увеличава износът към Белгия и Чехия. Лидер е Португалия с над 95% изменение спрямо предходната година, към Израел ръстът е 94%, а към Египет – 74%“, посочи той.
Левичаров цитира данни на Националния статистически институт, които показват, че износът за юни е спаднал с 6,4% на годишна база, но на база полугодие данните са положителни. „Страната ни отчита ръст с 6,3%, отчете Левичаров и добави, че вносът намалява с 14,3% през юни тази година спрямо година по-рано, но през полугодието се увеличава, макар и с 0,4%. Това се дължи, както на доверието към българските стоки, така и на намаляването на вътрешното потребление“, посочи той.
Анализаторът потвърди, че най-сериозен отлив на български стоки се наблюдава в съседните страни Гърция (14%) и Турция (6%). „Тъй като те са основни наши партньори на международните пазари, това създава този баланс, който дава едни осреднени стойности от 6,4% повишение за износа на българска продукция", коментира Левичаров.
Как се справя икономиката на Европейския съюз по отношение на търговията може да научите от видео материала.
преди 5 години Кво изнасяме, вино с вода и боя ли?..Или пък сирене и кашкавал, без мляко? Или пък свинско месо от прасета яли брашно от екарисажа? Колбаси без месо, само от кожа, косми и сухожилия? А може би сладкарски изделия пълни с химия ГМО и Палмово масло? отговор Сигнализирай за неуместен коментар