Вярвам, че България ще прескочи от web банкирането към дигиталното кредитиране, което е бъдещето. С пилотния проект на TBI Bank виждам възможност от конкретни стъпки – с електронен подпис и идентифициране на клиентите с видео разпознаване да се увеличи кредитирането онлайн.
Това коментира управляващият директор на TBIF Financial services (компанията собственик на TBI Bank) Питър Барон, който съобщи, че с пилотен проект до няколко седмици в TBI Bank в България ще заработи онлайн платформа за електронна търговия, която ще промени пазара на финансови услуги.
Според председателя на управителния съвет на банката Валентин Гълъбов амбициите на екипа са TBI да бъде първата fintech българска банка.
„Първият проект на TBIF е реализиран в Румъния с предлагането на платформа за електронна търговия“, съобщи банкерът и посочи, че с въвеждането на иновативния метод бизнесът ще се пренасочи от офлайн към онлайн кредитиране.
„Електронен подпис за управление на финансите, видео идентификация за 2 минути, без документация, без посещение в банков офис – с попълване на 14 полета за кандидатстване и 9 минути за разглеждане на искането за заем 24 часа, седем дни в седмицата“, посочи параметрите на новия финансов продукт за онлайн банкиране Валентин Гълъбов.
Банкерът уточни, че електронният подпис може да се ползва и за други документи, което е в полза на дигитализация на бизнеса.
Питър Барон обясни, че TBIF досега се фокусира върху потребителските кредити, застъпени в онлайн пространството, но амбицията на холдинга е банковите услуги да преминат в дигиталното пространство.
„Ще инвестираме в технологиите на бъдещето, но при изграждане на системите ще продължим да обръщаме внимание на риска“, каза Питър Барон и посочи, че трансформацията ще се осъществи с промяна в средата, като на клиентите се предложи технологичен офис.
Той обясни, че е променен подходът към клиента и се вземат предвид неговите финансови потребности.
„Наблюдение върху поведението на клиентите показва, че 20-годишните от поколението, наречено "Милениум" (или Generation Y), предпочитат да комуникират със съобщения за разлика от 30-годишните, за които са по-важни личните разговори", коментира Барон.
"Съобразихме се с поведението на клиентите и тъй като в новия продукт залагаме на самообслужването при вземането на самостоятелно решение, стигаме до тях по различни канали – колцентър, онлайн обслужване и мобилни приложения. Наблюденията ни показват, че 75% от приложенията се изтриват от някои клиенти още през първия месец, което ни накара да предложим друг тип функционалност с нови финансови инструменти с различни версии", уточни той и даде пример с разплащателна сметка, която може да има физическа и виртуална банкова карта.
Той е на мнение, че някои банки ще останат в нишата на банкирането при обслужване на разплащанията с комунални услуги, докато други ще се специализират в сферата на дигиталните услуги.
Според Питър Барон TBIF вече излиза на печалба с въвеждането на дигитални услуги с персонални дигитални профили на клиентите.