В Търговския регистър е вписано юридическото вливане на СИБАНК ЕАД в Обединена българска банка АД (ОББ), съобщават от финансовата институция.
По този начин СИБАНК престава да съществува като отделно юридическо лице, а клиентите ѝ автоматично стават клиенти на ОББ, посочват от банката.
„Правното вливане на СИБАНК в ОББ е следваща стъпка в окрупняването на бизнеса на белгийската KBC Груп в България. Организирали сме процесите си така, че трансформацията на организацията да стане почти неусетно за клиентите. Крайната цел е вече още по-голямата банка ОББ да бъде пример за отличен финансов партньор – с бързина, гъвкавост, отношение, обслужване, модерност, динамика и иновативност. В тригодишната ни стратегия качеството на клиентското обслужване е двигател за развитие. Вярвам, че това ще бъде видимо още в тази година.“, коментира главният изпълнителен директор на ОББ Петър Андронов.
Няма да има промени за клиентите на ОББ и СИБАНК в резултат на правното вливане. Не е необходимо преиздаване на кредитните и дебитните карти до изтичане на тяхната валидност. Условията по кредити, депозити и други продукти и услуги се запазват, съгласно сключените с всяка от двете банки договори.
В съответствие с българското законодателство, сметките на всички досегашни клиенти на СИБАНК ще имат IBAN номера, съдържащи името на ОББ, а именно – UBBS. Тази бъдеща промяна ще настъпи след няколко месеца. Тя е напълно техническа и по никакъв начин няма да се отрази на сметките на клиентите.
Старият и новият IBAN номера ще функционират успоредно до края на ноември 2018 г. Всички клиенти ще бъдат информирани за евентуални промени, които ги касаят, през предпочитаните от тях канали за връзка с банката – имейл, лично писмо, телефонно обаждане, SMS.
Поетапното обединяване на клоновата мрежа на ОББ и СИБАНК ще продължи и в следващата половин година. Процесът започна още през август миналата година, като от тогава до сега общо 32 клона отвориха врати за клиенти и на двете банки.
От началото на март месец клиентите на ОББ ще могат да бъдат обслужвани и във всички досегашни клонове на СИБАНК. Така точките на банката за работа с клиенти ще се увеличат с 30% и ще наброяват 245 клона в цялата страна.
В следващите месеци досегашните клиенти на СИБАНК ще продължат да посещават познатите им банкови клонове, както и вече обединените клонове.