Текстът, според който приходите от концесията на Летище София няма да постъпят в Сребърния фонд, както би трябвало, а директно ще отидат за погасяването на задълженията на БДЖ, нажежи привидно спокойната обстановка.
Според БСП Летище София е от национално значение и „подаряването и под формата на отдаване на концесия на нечия фирма, която само ще калкулира печалби“, е грубо нарушение на правата на данъкоплатците“. Никой в тази зала няма право да лиши българските граждани от приходите, които в момента генерира аеропорта, обяви от трибуната депутата от БСП Драгомир Стойнев.
За него управляващите разделят държавата с това си намеренние (да се отдаде на концесия летището) и допълни, че дружеството трябва да остане държавно и да има професионален мениджмънт.
„Нова кула ли ще строите, или нов терминал? Продавате националния интерес за жълти стотинки“, каза още Стойнев.
Таско Ерменков пък обвини управляващите, че с намерението си за отдаване летището на концесия, закърпват бюджета и си гарантират излишък.
Председателят на Правна комисия в НС и депутат от ГЕРБ Данаил Кирилов обясни, че правилото парите от концесии да постъпват в Сребърния фонд няма да важи, ако се сключи договор за концесия на летището и това ще даде възможност средствата от първото плащане по нея да отидат за конкретно мероприятие.
Според заместник-председателя на групата на БСП Георги Свиленски договорът за концесия на летище София няма никакъв шанс да стане факт през 2018 г. "Това, което се предлага, не е на дневен ред. Това е все едно аз да ви предложа приходите от концесията на храм-паметника "Александър Невски" да се запишат еди-къде си. Нито има идея той да се концесионира, нито има идея да се продава, но някой предлага приходите да влязат еди-къде си", коментира Свиленски.
Юлиан Ангелов от "Обединени патриоти" призова БСП да си отговорят на въпроса кой е направил концесиите на Летище Бургас и Летище Варна.
От ДПС предложиха конкретни схема как да бъдат изразходвани парите от концесията, ако има такава. Йордан Цонев от Движението призова депутатите да подкрепят текстовете, които партията предлага, защото, „ако има концесия е добре да се знае проходите от нея къде ще отидат, нужни са гаранции как ще се разходват средствата“.
От ДПС предлагат 62 млн. лв. да отидат за доставка на нов подвижен състав на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД. 114,5 млн. лв. за инвестиции в коридор Sea2Sea и възстановяване на последиците от катастрофата в Хитрино, а 223 млн. лв. да отидат за „Холдинг БДЖ“ ЕАД. Искането беше отхвърлено.
От социалната сфера е добре да споменем, че депутатите решиха, макар и минимално, да увеличат детските добавки на месец от 40 лв. за едно дете до 145 лв. за 4 деца. В момента семействата получават по 37 лв.
Средномесечният доход за отпускане на семейни помощи за деца се увеличава от 400 на 450 лева. Промяна няма при семейните помощи за семейства с близнаци, които остават 75 лева.
В края на заседанието умората явно надделя, защото се наложи депутатите да излезнат в 30-минутна почивка, след като не успяха да постигнат съгласие по казуса със средствата за ремонт на храм-паметника „Св. Александър Невски“ и Зографския манастир.
преди 6 години Да, истината побеждава заблудата.Дано по-скоро дойде времето с прекратени страдания от създаващото щети държавно прилагане на парите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години знаем , знаем Иване ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Сегашният бюджет подсигурява провалът на правителството.При запазване на създаващото щети държавно прилагане на парите колкото по-добре се изпълнява бюджета, толкова ще е по-голям провалът на правителството. отговор Сигнализирай за неуместен коментар