България е на първо място по смърт на пътя в Евросъюза. Заедно с другите превантивни мерки, най-накрая към финал върви идеята за поощряване на изрядните шофьори. Вече е нает консултант, който да изготви методика да изграждане на системата „Бонус-малус”, като се очаква до края на годината тя да влезе в сила, съобщи Би Ти Ви.
“Размерът на полицата „Гражданска отговорност“ ще се изчислява според размера на щетите и това колко нарушения прави един водач, участва ли в пътно-транспортни произшествия. За изрядните ще има бонус и застраховката им ще стане по-евтина, нарушителите обаче ще плащат повече”, обясни комисар Бойко Рановски, началник на КАТ „Пътна полиция".
При сключването на полица, системата ще черпи данни за шофьора от КАТ и от Гаранционния фонд. Така задължителната застраховка може да струва в пъти по-скъпо за нарушителите.
„Това е много полезно, тъй като някой може и да се размине от плащане на глоба, но ако той участва в ПТП, неговата застраховка значително ще скочи. Това цели да намали катастрофите и да озапти пътните хулигани”, отбеляза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите в катастрофи.
Шофьорите одобряват идеята.
Целта на системата „Бонус-малус” е да направи полиците „Гражданска отговорност” скъпи за водачите, които често причиняват ПТП, а на внимателните шофьори, които карат безаварийно, да предостави по-големи отстъпки.
Терминът„Бонус-малус” се превежда като ”отстъпка-надбавка”.
„Бонус” - отстъпка, се дава за безаварийно шофиране, а „малус” е надбавка за количеството аварии, които водачът има към момента на сключването на застрахователния договор.
Тази система е икономически стимул за добро шофиране и работи в почти всички страни.
За въвеждането на „Бонус-малус“ в България се говори от години, но едва сега се предприемат конкретни стъпки за прилагането ѝ.
преди 7 години До края на коя година е това, след като това и в момента работи? отговор Сигнализирай за неуместен коментар