Три основни тенденции ще определят офлайн търговията на бъдещето. Предизвикателство към търговците е да съумеят да отговорят на новите методи на разплащане.
На това мнение са Красимира Райчева, мениджър на VISA за България, и финансовият експерт Йонко Чуклев.
В предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria те очертаха най-новите тенденции в търговията, в която клиентите стават все по-взискателни, имат нужда от съвет, от проучване, от предлагане на най-модерното като стока и на най-иновативното като разплащане.
Чуклев даде пример с бутик в Ню Йорк, в който идването на лоялен клиент се засича още при влизането в магазина чрез мобилното му устройство.
„Поздравяват го поименно, след като пазарува стоки, които са изготвени миналата седмица в Лондон, Париж или Милано, а след това той е насочен към опашката за лоялни клиенти“, разкрива иновативния подход за работа в магазина финансовият експерт.
Той посочи трите основни тенденции в офлайн търговията, които ще бъдат определящи за търговията на бъдещето.
"Първата е търговците да събират все повече и повече информация за своите клиенти. Втората е тази информация да бъде използвана, за да се таргетират клиентите със специални продукти и услуги, индивидуализирани специално за тях. На трето място, разбира се, е тенденцията транспортните разходи, както и тези за доставки на международните компании да падат така, че един потребител в България да може да пазарува по-евтини и по-евтини стоки, например от Австралия", обясни Чуклев.
"Търговията се променя, променят се и методите за разплащане, категорична е Красимира Райчева. – Клиентите стават все по-взискателни, имат нужда от съвет, от проучване, от предлагане на най-модерното, най-съвременното. По отношение на онлайн търговията търговците не бива да ги възприемат като някакво предизвикателство, а като нов канал за извършване на търговия. За тях е много важно, защото много от клиентите ходят в магазина, оглеждат стоката и след това пазаруват онлайн. Важно е търговците да могат да запазят клиента."
По думите ѝ изследванията показват, че през 2016 г. дигиталните разплащания са се увеличили поне три пъти.
"54% от клиентите предпочитат да се разплащат през мобилен телефон, спрямо 16% през предходната година", пресметна тя.
Райчева напомни, че компаниите за картови разплащания са осигурили техническите средства и платформите, за да могат посредниците - банките и финансовите и дружества да предложат такива разплащания на крайния потребител.
Успяват ли регулациите да бъдат в крак с промените? До колко новите тенденции са проблем за компаниите, предлагащи картови разплащания?
Разберете повече от видеото