Като цяло 2016 г. беше добра година за пазара на потребителски кредити и фундаментите на пазара изглеждат добри.
Това заяви новият изпълнителен директор на БНП Париба Лични финанси Бруно Льору, отговарящ за България и Румъния, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Днес има много високо ниво на потребителско доверие", каза Льору. "Това прави средата позитивна за банките и небанковите финансови институции“.
Специалистът разкри, че най-търсените кредитни продукти са за обединение на дълга, заеми за ремонт на дома и закупуване на автомобили втора употреба. По думете му все повече са запитванията за покупки на смартфони и телевизори.
„Опитваме се да се развиваме на пазара за електронна търговия, защото неговият растеж е много динамичен - 30% на година“, обяви Льору.
През 2015 BNP Paribas има ръст на кредитирането в България от 7%, докато през тази година очакваното увеличение е за 15% спрямо предходната година
„Възстановяваме се стабилно от последствията от финансовата криза. През последните 15 години имаме 1,4 милиона клиенти в България, на които сме предоставили или директни заеми, или от веригите търговски магазини“, поясни той.
Вижте повече във видеото!