IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

БДЖ Пътнически превози ще получи 175 млн. лв. субсидия през 2016 г.

От ДПС предупредиха за възможна наказателна процедура срещу България заради липсата на пречиствателни станции в малки населени места

13:40 | 02.12.15 г. 1
БДЖ Пътнически превози ще получи 175 млн. лв. субсидия през 2016 г.

Субсидията за БДЖ Пътнически превози през 2016 година ще бъде 175 млн. лева, решиха депутатите, гласувайки на второ четене закона за бюджета за 2016 година. Парламентът не прие предложението на Патриотичния фронт и на БСП за увеличаване на субсидията за компанията.

Георги Свиленски от БСП критикува и идеята с парите от концесия на летище София да бъде подкрепена БДЖ. "Не правете заложник БДЖ на летище София", призова той и поиска повече средства в бюджета на транспортното министерство за оздравяването на железопътната компания и покупка на нови влакове.

Патриотичният фронт предложи намаляване на партийните субсидии, с което да се увеличи субсидията за БДЖ с 5 млн. лева. "Предложението ни не е популистко, то е подкрепено и с източник на средства", каза Димитър Байрактаров.

Не беше прието и отпускането на допълнителни 50 млн. лева за пречиствателни станции в населени места между 2 хил. и 10 хил. жители, както и на още 30 млн. лева за укрепване на речни брегове, предложено от ДПС. Тези средства, насочени към бюджета на Министерството на околната среда и водите (МОСВ), няма да могат да бъдат разходени за други цели.

Бившият министър на околната среда в правителството на Пламен Орешарски, днес депутат от ДПС, Станислав Анастасов предупреди, че срещу страната ни може да бъде повдигната процедура, защото не изпълняваме директивата за отпадни води.

С отпускането на 50-те млн. лева ще покажем на Брюксел, че "поне работим в тази насока", посочи още той.

От финансовото министерство обаче са предвидили 15 млн. лева в бюджета на Министерството на земеделието и храните за защита от вредното въздействие на водите. Тези средства ще бъдат насочени към "Напоителни системи" и няма да могат да бъдат разходвани за други цели.

Светла Бъчварова от БСП - Лява България отбеляза и намаляването на средствата в бюджета на МЗХ по отношение на политиките по рибарство и аквакултури. Според нея през 2016 година предстои отварянето на мерки по новата оперативна програма в областта и изказа своите опасения, че намалените средства означават, че тя няма да тръгне догодина.

От ДПС предложиха и допълнителни 20 млн. лева към бюджета на икономическото министерство, с които да бъде изградена инфраструктура в помощ на иновациите и конкурентоспособността. Идеята не беше одобрена от пленарната зала. От трибуната Петър Чобанов предложи обединението на фонд "Научни изследвания" и Фонд "Иновации", което ще подобри ситуацията в областта.

Според предложение на ДПС допълнително към бюджета на регионалното министерство трябваше да бъдат отпуснати и 30 млн. лева за ремонт на тунели. Депутатите в пленарната зала не се съгласиха и с това искане.

Одобрени обаче бяха предложения за повече пари за заплати в земеделското министерство и в Министерството на енергетиката. Депутатът от БСП - Лява България Жельо Бойчев обаче припомни, че енергийният министър Теменужка Петкова е обещала в парламента свиване на разходите за администрация с 10%. В същото време беше одобрено отпускането на повече средства за персонал - с 300 хил. лева, предложено от депутатите от ГЕРБ Делян Добрев, Валентин Николов и Александър Ненков.

Депутатите продължават работата си по одобрение на текстовете на Бюджет 2016. По-рано те гласуваха удължаване на работното си време до приемането на закона. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:29 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 0
misanthrope
преди 8 години
Добре са, аз пак не сфанаф. Каква е логиката на тази субсидия? Защо държавата субсидира транспортна фирма? Един вид, плащаме едни машинисти да карат едни празни влакове. Не мие ясно наистина. Сега.. аз разбирам, да се субсидират конкретни линии където това е единствения транспорт и някои населени места ще останат без връзка НО да субсидираме цялото БДЖ не ме кефи. Пак едни хора ще получат едни пари за нищо ( и не, това няма да са машинистите, а тунеядците, които не са се качвали на влак от поне 15 год.).Не съм против БДЖ ама... дай да изхарчим тези пари целево, част към НКЖИ за едно супер трасе София- Варна или Видин-Кулата .... няма значение, но такова с потенциал, и за едни хубави влакове по това трасе, пък да го обърнем на печалба дето има един лаф
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още