Мотивите на КФН не са състоятелни, оценяват организациите, които настояват за онлайн издаването на една от най-масовите застраховки у нас - „Гражданска отговорност“. Те посочиха, че най-големите застрахователни компании у нас също подкрепят електронните продажби на тази на практика стандартизирана застраховка.
Онлайн застраховането е достъпно в повечето европейски страни и дори помага за решаването на някои проблеми, категорични бяха организаторите на подписката. Румен Гълъбинов посочи за пример ситуацията в Гърция.
Преди две години незастрахованите автомобили там са били над 1,5 млн. Затова и в южната ни съседка са предприети редица мерки, сред които свалянето на номера, "солени" глоби и забрана за управление на автомобили за срок от 2 години, ако шофьор без застраховка участва в произшествие. В същото време се премахват стикерите за „Гражданска отговорност“, респективно се въвежда електронното застраховане, защото проучванията са показали, че те не повишават броя на застраховките.
Към началото на 2015 година без застраховка в Гърция вече са 800 хил. автомобила.
Това означава, че електронните полици „Гражданска отговорност“ могат да увеличат броя на застрахованите автомобили и у нас, обясни експертът. По данни на КФН 600 хил. автомобила са без застраховка "Гражданска отговорност", която е задължителна.
Бившият зам.-председател на КФН предупреди и за влошаване на ситуацията в сектора на застраховането у нас като цяло. Той съобщи за отлив на чуждите инвеститори от небанковия финансов сектор. Става въпрос за големи, утвърдени компании, които са в България повече от 15 години и това не е добър знак. „Вероятно причината е недобрата среда в България, а вероятно причина са и регулаторите“, каза още той.
Христо Христов, бивш директор на застрахователния надзор, коментира, че авторите на проекта за новия Кодекс не вземат предвид множество предложения за подобрения в законопроекта. За него причината е желанието да се „игнорират инакомислещите“.
Той посочи, че част от предложенията са свързани с въвеждането на електронно застраховане, както и искането „Гражданска отговорност“ да не бъде за автомобил, а за шофьор. Така може да бъде повишена застраховката за неопитни шофьори или шофьорите, извършващи повече нарушения.
Лидия Делирадева от Центъра за човешки права посочи, че последните промени в Кодекса са лобистки и част от тях нарушават основни права на пострадалите лица. Искането на организацията е за пълна отмяна на чл. 381, защото се създава привилегировано отношение на застрахователите, както и задължително откриване на банкова сметка, което може да затрудни процеса по изплащане на обезщетения.
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ей и на тоя фронт никакво развитие.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар