Новите автомобили от среден клас, но с по-мощни двигатели, може да се възползват скоро от данъчни преференции. Депутатите предлагат поправки в Закона за местните данъци и такси, според които се вдига прагът за получаване на данъчни отстъпки при покупка на нови автомобили.
Според сега действащия закон преференции получават хората, закупили автомобил по стандарт Евро 5 или Евро 6, но с мощност на двигателя до 74 kW. Депутатите предлагат мощността на двигателя да бъде повишена до 100-125 kW, за да отговаря законът на съвременните дефиниции за автомобили среден клас. „Ограничението от 74 kW е технологично остаряло, защото изискването е прието преди 15 години“, е записано в проекта. Вносители на промените са депутатите от Реформаторския блок.
Те предлагат и друга промяна в закона – при предплащане на такса битови отпадъци, дължима за съответната година, хората да получават 5% отстъпка от стойността ѝ. В момента отстъпка за предплащане има при заплащането на местните данъци и такси.
Режимите за битовите отпадъци и за местните налози може да се уеднаквят. Чрез прилагането на отстъпка от 5% ще се стимулират хората и фирмите да заплащат още в началото на годината дължимите суми, смятат от Реформаторския блок.
Логично е, когато гражданите и фирмите заплащат авансово на общините за услугата, която ще получат през годината, те да бъдат стимулирани с отстъпка от пълния размер на таксата, считат депутатите. Освен това, при авансово заплащане гражданите и фирмите спестяват на администрацията както консумативи, така и допълнителното натоварване по обслужването, ако таксата се заплаща на две или повече вноски, допълват от Реформаторския блок.
Народните представители дават и пример с няколко общини, които са въвели този принцип на работа. Такива са Стара Загора, Ямбол, Варна, Разград, Габрово, Костинброд и Пещера, като промяната не е променила по никакъв начин приходната част на бюджетите на общините.
Според вносителите не се очаква новите мерки да доведат до негативен финансов ефект, защото предвидените 5% отстъпка при предплащане на такса битови отпадъци и намаление на данъка върху някои видове автомобили ще се компенсират от по-добрата събираемост и предвидените стимули за закупуване на нови автомобили, за които се заплаща по-висок данък.
преди 10 години Да си отговорят на въпроса защо в Турция няма такива мастодонти по пътищата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Въобще изчисляването на местен данък на база мощност е голяма дивотия. Първо мощността е променлива величина и никога не може да се кара с пълна мощност, да не говорим за населено място. После по-мощните двигатели изразходват повече горива, демек собственика вече плаща повече акциз и ДДС. И трето, но по мое мнение най-важно, в града са ми най-вредни размерите на автомобила. Не може козата да си води хлапето на градина с жипка колкото ГАЗ-ка, щото е мързи да си мръдне ***, че и данъчни преференции да иска. Същевременно заема място за две коли, а обикновено и тротоара щото не може да се паркира нормално, съответно троши плочки и гази градинки с 3те си тона. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Може ли правителството да обясни, при недостиг в бюджета, защо орязва приходите, за да стимулира външни производители? Много малко от новите коли ще са произведени в Ловеч. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Правилно. Може и някакво облекчение за плащане по банков път ( колко да избие таксата за превода) отговор Сигнализирай за неуместен коментар