Предвиденото по отношение на основните социални показатели е: равнище на безработица – 12,6%, увеличение на минималната работна заплата за страната от 310 лв. на 340 лв., считано от 01.01.2014 г., възстановяване индексацията на пенсиите по т.нар. „швейцарско правило” от 01.07.2014 г., увеличаване на обезщетенията за втората година на майчинство и на надбавките за второ дете в семейството. Синдкатът приема увеличението на минималната работна заплата за страната, в сила от 01.01.2014 г. и индексацията на пенсиите от 01.07.2014 г. по т. нар. „швейцарско правило”.
КНСБ категорично не приема заложените 73 млн. лв. за активни мерки на пазара на труда. Прогнозираният ръст на БВП през периода 2014-2016 г., който е съответно 1,8%, 2,9% и 3,4%, е крайно недостатъчен, за да се реализират националните цели в областта на заетостта. За да може да се постигне ниво на заетост от 76% през 2020 г., съгласно Стратегия 2020, още от тази година е необходимо ръстът на БВП да е 4,2% годишно, респективно годишен ръст на заетостта по 2%. В този смисъл, поетият от България ангажимент е нереалистичен, особено ако е съчетан с оскъдните средства, заложени за активни мерки на пазара на труда.
Организацията настоява за най-малко 10-процентно увеличение на работните заплати в бюджетната сфера, но от приложенията към КФП е видно, че разходите за заплати намаляват през 2014 г. спрямо 2013 г. С 21,1 млн. лв. Следователно се разчита на съществени съкращения в държавната администрация. От общия запис по отношение на съкращенията не е ясно кои ще са звената, в които числеността ще бъде оптимизирана. КНСБ настоява да не се извършват съкращения в институции, които отговорят за приходите в бюджета, тези, които имат контролни функции, както и Агенцията по заетостта и Агенцията по социално подпомагане.
преди 11 години Ало КНСБ? Ходихте ли на психиатър днес? Вие не виждате ли че всичко се срива тук? Явно нямате връзка с реалността! отговор Сигнализирай за неуместен коментар