За да заработи отнетото от военните летище Балчик като гражданско, за строителството са необходими най-малко 40 млн. лв. Това показват последните изчисления на транспортния министър Ивайло Московски, които той представи на заседанието на кабинета в сряда, става ясно от публикуваната стенограма.
От известно време по настояване на премиера Бойко Борисов министрите работят за това дейността на летището да бъде възстановена и то да обслужва туризма. На предишно заседание на кабинета в началото на юли Московски заяви, че за аеропорта ще трябват 30 млн. лв., а премиерът настоя те да бъдат намерени.
Затова преди два дни кабинетът създаде дружеството „Летище Балчик” ЕООД с капитал 390 хил. лв., под ръководството на транспортния министър.
По време на последното заседание на министрите финансовият министър Симеон Дянков разяснява, че отпускането на каквито и да е средства за летището е държавна помощ, която Брюксел трябва да одобри. Той препоръчва да се търси финансиране „по банков път поне в началото, иначе ще изпаднем в ситуация на проблеми с Европейската комисия“.
„Летище Балчик на 1 май трябва да работи. Това е антимонополна мярка за изграждането на алтернативно летище на Варна, тъй като над 60 хиляди автобуса преминават от аерогарата през центъра на Варна за Северното Черноморие, за да подсилим там туризма“, заявява Борисов.
преди 13 години Вероятно няма лошо някой да го вземе на концесия (Балчик или Добрич). Само се чудя дали е оправдано държавата да влага 40 млн. лв. Ако има желаещ да ги плати, като част от концесионния договор. Защото може би има шанс това да остане строеж призрак. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Аз това го знам те си точат зъбките Албена още от 2001-2003 да го докопат това летище, ама както по горе казах това е най-опасното летище за мен в България. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години След като и двамата коментирали преди мен са запознати с района, да им е хрумвало, че зад това стои "Албена" АД? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Аз съм твърдо против това летище да работи.Боко предните глупости прави без ясна стратегия.Служил съм на това летище и ви гарантирам, че 2-3 след отварянето му ще стане много тежка самолетна катстрофа.АЗ лично предпочитам и е по добре да се отвори летище Добрич, защото е по широко и има възможност за удължаване на пистата.Няма да безпокой тористите и ще е по добре за Добрич.И имам много други положителни доводи за летище Добрич ама няма никой да ме чуе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Има директен път от кръговото пред летище Варна през Аксаково и Куманово за Албена.Ето карта на района, редовно си пътувам от там. Пътя е прав като конец, няма задръствания и т.н. и се кара с над 120 км., ако някой иска да нарушава правилата.http://mariyan.snimka.bg/travel/preki-p-tishta.562726.22132292.bigСамо който не го знае минава през центъра на Варна, бута се през Златните и завоите преди Кранево.Реално това е пътя за Добрич и като се качиш на платото отбиваш директно за Албена. На картата ясно се вижда и отсечката от Кичево директно за центъра на Варна. Тези пътища си ги ползват само варненци, защото другите не ги знаят, почти не срещам коли С или СА, когато минавам по тях.http://mariyan.snimka.bg/travel/preki-p-tishta.562726.22132292.bigДали през 40 км. да има две летища, тоест три като броим летището на Интерскай край Балчик, което се прави, което е разбира се за по-малки самолети и по-скоро не трябва да се брои. отговор Сигнализирай за неуместен коментар