Регулирането на цените на течните горива от държавата чрез възлагане на допълнителни функции на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) „не е решение на въпроса с високите им цени, поне засега“. Това коментира днес пред журналисти министърът на финансите Симеон Дянков.
Становището на бизнеса и анализатори, запитани от Investor.bg също е, че държавата не бива да се намесва при ценообразуването на горивата.
Вчера министърът на транспорта Александър Цветков съобщи, че ще предложи именно такава мярка, като част от мерките на правителството във връзка с високите цени на горивата.
Относно евентуалното намаляване на ДДС за горивата, каквито идеи се дадоха от някои експерти във връзка с намалението на цените на горивата – като се има предвид, че над 40% от крайната им цена са данъци и акцизи – финансовият министър посочи, че такава мярка не се обсъжда. Той допълни, че ако изобщо се намалява ДДС, то според него трябва да е за всички стоки.
Току-що пристигна отговор от Европейската комисия (ЕК) относно запитването на финансовото министерство за възможността нашата страна да прилага по-ниски от минималните за ЕС акцизи за горивата, заяви Данков. Предложението дойде преди два дни от премиера Бойко Борисов, също с цел намаление на цените на горивата. Дянков обаче отказа да съобщи какъв е отговорът на ЕК, посочвайки само, че той ще бъде официално оповестен „съвсем скоро“.
Полученото час по-късно съобщение от Министерството на финансите по въпроса е следното:
„Във връзка със ситуацията на глобалните енергийни пазари, председателството на ЕС потвърди становището на икономическите и финансовите министри на ЕС, изразено в споразумението от Манчестър от 9 септември 2005 г. относно завишените цени на горивата.
Конкретно в изявлението се посочва, че деформиращи фискални и други интервенции, предхождащи необходимото приспособяване към пазарите, следва да бъдат избягвани.
На днешното си редовно заседание на Съвета на ЕС по икономически и финансови въпроси министрите потвърждават, че когато се предприемат краткосрочни мерки за намаляване на въздействието на повишените цени на горивата върху най-уязвимите слоеве на населението, следва да се избягва ефектът на пазарно изкривяване.“
преди 13 години Защо на това: мин. Цветков казал това, мин. Дянков противното; мин. Т. Младенов казал, мин. Дянков противното му викат дебат.Нали са Нинистерски съвет> Добре е, че всеки от тях има мнение, но не трябва ли пре. мин. Борисов да ги събере и да решат като правителство.От гледна точка на Правителството засилените приходи са манна небесна. Така че добре дошло им е да са по-скъпички горивата.Само че винаги крайният потребител ще плати. Той пък е избирател.Ето я тънкостта: как да го караш крайния да плати, да е доволен и да гласува за тебе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години http://***.drive-alive.co.uk/fuel_prices_europe.html - табличка с цените на горивата в Европа. Не е особено пълна, но набързо това успях да намеря. Нашият дизел ако струва 2.5лв излиза грубо към 1.3евро, което попада в рамките на цените в другите страни. Проблемът при нас не е самата цена, а отношението й към заплатите и покупателната способност на хората. Колкото и да се намалява цената на горивата, в пъти по-добре е да нарастне другия компонент, а именно разполагаемите пари в хората. Не защитавам Лукойл, просто фокусирането единствено върху цената като цифра, изкривява нещата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Като те гледам тебе какъв си ***, ужас!!!А я да ви видим умниците, кадърните и разбиращите вечно от всичко как може да свалим цените дълготрайно в България (на горивата)????Айде де, вие сте много на ТИ с нещата!Пууууу! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Кой по точно е прав ?! Дянков или ЕС...?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години уфф тоя като му слушам глупостите и ми идва да счупя телевизора, ходи си в америка бе ***. Боко е виновен, че ни го натресе тоя да ни занули нацяло. Значи държавата може постоянно да вдига акцизи, данъци, и тем подобни, а не може да ги сваля когато се налага и е жизнено важно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години именно палячовци и некадърници като Дянков съсипаха България , а промити мозъци като вас дето не знаят къде си намират дрънкат щуротии на поразия .в субсидиите особено на селското стопансво няма нищо лошо - всяка една силна икономика го прави . обаче вече 20 години неоолиберализъм и разсипия не ви стигна и продлъжавате да дрънкате простотии .... за тва и резултатите ни са такива . после не се чудете що сме най-бедната държава в Европа .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Като чуя за регулиране на цени, определяне на тавани или субсидиране на нещо си и ми призлява. Аман от тая ограничена социалистическа идеология, че държавата трябва да наказва лошите капиталисти и да може всеки да си купи всичко (дори и да не работи:).Браво, че Дянков отново има смелостта да заеме икономически правилна, па макар и обществено омразна позиция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Проблема въобще не е в акциза и Дянков няма какво да направи! Елементарната, дори и за празните червени кратуни сметка показва, че компонентата в цената на горивата в комунистическа България, която многократно превишава тези компоненти в Европа и света е ПЕЧАЛБАТА и разходите за дистрибуция /демек пак печалба/ - така че проблема е в етнически чистия българин с правилното произношение на буквичката "р", който преди години срещу стотинки /за бюджета, иначе милиони комисионни в джоба му/ подари Нефтохима на руснаците. Същата вина имат и другарите от Петрол и всички други мамини юбавци, наредени по веригата производител, дистрибутор, бензинджия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ами прав е! Категорично го подкрепям! Един с всичкия си в това правителство (освен Плевнелиев) отговор Сигнализирай за неуместен коментар