Очакванията на служителите към собствениците и ръководителите на компании са се променили след безпрецедентните пандемични обстоятелства, в които бизнесът работи в продължение на няколко години. България също не е изолирана от тези световни тенденции и макар и със закъснение те се проявават и у нас. Това става ясно от коментара на Ивелина Петкова, бизнес мениджър за България на Wyser Bulgaria: Executive Search & Head Hunting, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
"Очакванията към работодателя ще стават все по-големи от страна на служители и общество. Това е процес, започнал сравнително скоро, но набира скорост", посочи събеседникът.
Проучване на Wyser показа, че доверието на работещите към бизнес лидерите расте заедно с очакванията те да взимат по-активно участие в разрешаването на социално значими проблеми, вместо да се чака държавните институции да го направят. 68% от анкетираните смятат, че изпълнителните директори трябва да се намесят, когато правителствата не се справят с решаване на социалните проблеми, показва изследването.
Trust Barometer на Edelman за 2021 година показа, че за пръв път именно към бизнеса и работодателя хората показват най-голямо доверие. "Затова и очакванията на хората са толкова завишени към висшия мениджмънт - той активно да работи и да предлага решения на социални казуси, когато правителството не се справя добре с тази задача. Все повече тази тенденция се засилва", заяви Петкова.
66% смятат, че изпълнителните директори трябва да поемат инициатива, вместо да чакат държавните институции да наложат необходимата промяна.
„В тези времена, покрай Covid пандемията, но не само, станахме свидетели как бизнес лидери взимат участие в социални проблеми. Това направи хората много по-склонни по-скоро да повярват на мениджъра си, с който работят сравнително пряко, отколкото на управляващите институции или неправителствените организации или медиите“, каза още Петкова.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.