IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Експерт: Отнетите лицензи от Русия означават приземяване на българските хеликоптери

За българската бойна авиация не достигат МиГ-29 и това можеше да се реши при покупката на изтребителите F-16 от САЩ, коментира Ангел Борисов

15:52 | 15.07.22 г. 1
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: &quot;Терем - Летец&quot;</em></p>

Снимка: "Терем - Летец"

Българските хеликоптери са изправени пред сериозни проблеми заради отнетите лицензи от Русия на авиоремонтните предприятия "ТЕРЕМ-Летец" и "Авионамс", което на практика означава, че няма да има поддръжка от руска страна за хеликоптери тип "Ми". Така коментира наказателната операция в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria авиационният експерт Ангел Борисов.

Според него летателните апарати ще останат на земята, защото всички резервни части, основно по двигателите, се произвеждат в Русия. „Дори при определени двигатели, ако не са оригинално минали през техни заводи, летателният апарат се смята за негоден. Това е мярка за приземяване на тази техника и наказателна операция от Русия", смята Борисов.

Според него ако след време не се подобрят отношенията с Русия или не се използват канали за доставки от трети страни, тези апарати ще трябва да бъдат бракувани.

По думите му една такава възможност е доставка на части от Индия, но смята, че тя няма да рискува подобна страха от страх за ответна реакция от Москва.

Ангел Борисов посочи, че за българската бойна авиация не достигат летящи машини МиГ-29. Това сериозно затруднение, по думите му, трябваше да бъде решено чрез покупката на F-16 от САЩ.

Авиационният експерт е на мнение, че България трябваше да настоява за стари F-16 от САЩ, които да компенсират забавянето на доставката на изтребителите.

В коментар за навлизането на пилотен самолет в българското въздушно пространство тази седмица Борисов заяви, че българските ВВС са изпълнили задачата си, като са прихванали нарушителя и са го принудили да кацне на най-близкото летище след подадения сигнал.

„Има разминаване между обясненията на случилото се от властите и пилота на самолета, който е летял без включен транспондер“, каза авиационният експерт и добави, че трябва да се провери дали въобще машината е била годна за летене.

Ангел Борисов смята, че случилото се като тест потвърждава, че българската система за противовъздушна отбрана работи.

„Системата се състои от радари по високи точки и край важни места като подходи към летища, които подават сигнали към Ръководство въздушно движение и военните, а те имат и отделна система. След като даден апарат направи нарушение като нерегламентиран полет или отклонение от полета, излитат изтребители и го прихващат“, обясни действията на противовъздушна отбрана авиационният експерт.

От колко самолети има нужда България, за да охранява небето си? Трябва ли да се приемат нови правила за безопасността на полетите? Повече за това как се охранява небето на България и какви са поуките след двата случая на нарушаване на въздушното ни пространство може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:58 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Oбичам България
преди 2 години
Продавайте на Украйна и купувайте от сигурни доставчици на запад.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още