Правителството е приело решение за прекратяване на концесията на железопътна гара Пловдив, съобщават от пресслужбата на Министерството на транспорта и съобщенията.
Предложението за прекратяване на договора е направено от концесионера, уточнява се в съобщението, като не се уточнява дали е постигната договорка за обезщетяване на концесионера за направените досега инвестиции.
Причината за прекратяване на концесионния договор са започналите от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) строителни дейности на територията на гарата по проекта за развитие на жп възел Пловдив, който се финансира със средства от Европейския съюз (ЕС).
Строителството ще възпрепятства ползването на обекта на концесия за продължителен период от време, допълват от ведомството.
Прехвърлянето на гаровия комплекс за управление към НКЖИ ще позволи на компанията да продължи с ускорени темпове работата по изграждане на жп възел Пловдив и градската железница, пише още в съобщението.
Концесионер на жп гара Пловдив е обединението „Железопътна гара Пловдив“ с основен участник фирмата превозвач „Карат-С“ на Миролюб Столарски.
Основната причина за развалянето на концесията е строителството на пробива под гарата, който ще осъществи нова връзка между северната и южната част на Пловдив. Проектът е част от реконструкцията на жп гара Пловдив и се финансира от Механизма за свързване на Европа. Строител е „Трейс Груп Холд“ АД, а стойността на договора е близо 90 млн. лева.
Концесионерът на практика блокира строителните дейности извън самите жп коловози със съдебна жалба.