Гъвкавост на работното време, индивидуални придобивки, ясни програми за развитие и стремеж за постигане на климатични и социално отговорни цели, са сред добрите практики в ожесточената конкуренция за таланти в IT сектора. Такова мнение изрази в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Михаил Петров, изпълнителен директор на Schwarz IT България.
"Предизвикателствата пред Schwarz IT са същите, както за целия бранш – хората и намирането на таланти. Това вече не е светът на работодателите, а светът на служителите, в който те избират къде да участват. Това е съвсем нова гледна точка, в която служителят определя къде ще работи", посочи мениджърът.
Петров обясни, че Schwarz IT e вътрешното софтуерно звено за групата на Lidl, Kaufland, PreZero. Хъбът в България планира да наеме допълнително сто души към настоящите 400 до края на 2022 г.
"Все още на първо място е доброто заплащане – ние плащаме в горния диапазон. Същото е и с нашите иновативни социални пакети – вече не е достатъчно на служителя да предложиш ваучери за храна, транспорт и допълнително здравно осигуряване. Имаме пакети, които са индивидуални към служителите", съобщи изпълнителният директор на Schwarz IT България.
Той разкри, че сред новостите, от които се възползват служителите, е помощта от корпоративни психолози, като предложението на компанията вече е включено в стандартния пакет.
Събеседникът потвърди, че стремежът на Schwarz IT е да предостави удобен за всеки баланс между лично и работно време. „Даваме 25 дена платен отпуск и държим нашите служители да си ги вземат", каза той.
Петров е на мнение, че дистанционната работа е "абсолютно необратим процес", който няма да свърши със затихването на пандемията. Той поясни, че 60% от служителите на компанията са поискали да се запази завинаги възможността за работа отвсякъде по всяко време.
Как се привличат повече жени в технологичния сектор? Къде има квоти за жени IT специалисти? Какъв е делът на дамите от сектора на високите технологии в България и конкретно в Schwarz IT? Какви са най-новите разработки на компанията? Как се подготвя IT секторът за навлизане в дигиталния свят? Как се развива IT хъбът в България? Какви са ESG и зелените цели на компанията? Каква е политиката на бизнеса към украинските бежанци?
Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.
преди 2 години Само че робите взеха да изперкват, а нови няма - та ще им трябват фирмени психолози, може и на дрога да ги подкарат скоро, че с такива шефове не е лесно :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Преди 5 години беше, плащате на роба 50 евро за деня, таксувате клиента 1500, разликата я прибирате.Сега плащате по 100, и прибирате 2000, всички са доволни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар