„Ще предложим на инвеститорите на БФБ достъп до компания, която има различен рисков профил. Не предлагаме бърз растеж и възвращаемост на инвестицията за 3-4 месеца, но предлагаме стабилност“, коментира той намерението на дружеството да излезе на Пазара за растеж на малки и средни предприятия (BEAM) на Българската фондова борса.
Стойков поясни, че вече са внесени документите на Fashion Supply за първично публично предлагане (IPO), което ще бъде успешно при записани акции за 3,25 млн. лв. Целта е да набере до 4,2 млн. лв. капитал.
„Набраният капитал на BEAM пазара ще бъде вложен в четири основни направления - инвестиции в складови и производствени помещения, в машини, в собствена фотоволтаична централа, както и в собствен моден бранд“, посочи предприемачът.
Цялостната инвестиция в новите проекти на дружеството ще бъде 6 млн. лв., като компанията ще прибави близо 2 млн. лв. собствен капитал.
Модната компания се развива в две основни направления – производство на облекла с нестандартни размери (35-40% дял от приходите) и на младежка женска мода.
По думите на Стойков моделът на „микрофабрика“ предоставя възможности за персонализирана мода.
„Всеки, който влезе в нашия сайт, ще може да си избере предпочитан цвят, десен и размер на дрехата, която иска да закупи. Персонализацията на модата включва и добавяне на текстилни апликации, както и поставяне на инициали и надписи върху облеклото и аксесоарите", уточни събеседникът.
Той напомни, че модният бранш беше един от най-засегнатите от пандемията. „Овладяхме ситуацията и не освободихме персонал. Вече покриваме загубите и до края на 2022 г. планираме да достигнем нивата от 2019 г. За тази година очакваме 10-15% ръст на приходите, а за 2023 г. - поне 20%“, прогнозира изпълнителният директор на Fashion Supply.
С инвестиция в робот за кроенето на дрехите в компанията се надяват процесът напълно да се автоматизира, за да се минимизират човешките грешки. „Преди пандемията, през 2019 г., капацитетът ни беше около 150 хил. облекла месечно, но поръчките бяха повече и трябваше да отказваме", потвърди Стойков.
Той съобщи, че друга инвестиция ще бъде направена в система за дигитален печат върху тъкани. „В момента печатът се прави чрез ротационни машини, което изисква използване на минимум хиляда метра от даден десен, докато дигиталният печат позволява отпечатване дори и на два метра плат. Така ще стигнем и до малките брандове, които се опитват да реализират колекции в малки обеми", смята мениджърът.
Той се надява с тази инвестиция да се правят малки серии, но в същото време да се реализират по-големи маржове.
„Именно това е и принципът на работа на т.нар. микрофабрики, които позволяват на модните брандове да инвестират по-малко средства в разработването на колекция и пускането ѝ в продажба онлайн“, посочи Стойков.
Кои са доставчиците на специализирани роботи за кроене ? Кои са основните пазари на Fashion Supply в сегмента на облеклата с нестандартни размери? Какви са предимствата на собствения бранд? Как се отразява палитрата от кризи, които преживява светът в момента, върху цените на платовете и облеклата? Кой диктува модните тенденции при облеклата с нестандартни размери?
Този материал не е препоръка за инвестиционно решение!
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.