Мобилните приложения са много силно средство за персонализиране на услугите за потребителите, но те не трябва да създават у хората усещането, че се нарушава личното им пространство. Този коментар в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria направи Момчил Кюркчиев, съосновател на Leanplum. Той разкри, че мисията на основания преди осем години стартъп е да създаде мобилен маркетинг, който да решава проблеми и да е полезен на потребителите.
„Чрез мобилните устройства създаването на персонализиран маркетинг е много по-постижимо, защото имаме достъп до реалния контекст на потребителя и той може да получи услуга, която е по-удовлетворяваща, а може да я очаква и в реалния свят", посочи Кюркчиев.
Целта, според него, е потребителят да чувства, че изгражда връзка с брандовете и да не усеща рекламите като спам.
"Това обаче не трябва да нарушава анонимността му и да оставя усещане за нарушаване на личното пространство“, категоричен е IT експертът.
Той обясни, че целта е дигиталната среда да бъде по-уютна като обслужване. Момчил Кюркчиев посочи, че след сделката за сливане между Leanplum и CleverTab, обявена вчера, компанията за мобилен маркетинг ще увеличи значително приходите си и общия пазарен дял, а София ще се превърне в основен хъб за набиране на таланти.
„Интересното при тази сделка е, че ние бяхме основни конкуренти, но намерихме доста неща около продукта, с които двете компании се допълваме. Като обединение това създава наистина глобална компания за дигитален маркетинг – CleverTab са №1 в Индия, Азия и Латинска Америка, докато нашият основен пазар е Европа и САЩ“, отбеляза съоснователят на Leanplum.
Кюркчиев е убеден, че компанията има голям потенциал за растеж. „До края на годината ще имаме 100 милиона долара приходи и целта ни е до пет години тази сума да се увеличи десет пъти“, съобщи той.
По думите му Leanplum е едновременно „американска и българска компания“, като офисът в София е най-големият в света за компанията, а сега ще се превърне във втори основен инженерен хъб за новата обединена компания.
Кюркчиев добави, че в момента той разполага с 65 служители, като до края на годината целта е тази бройка да се увеличи с 20%.
„Моята мисия беше да създадем глобален продукт в България, който в момента се продава на три континента. Ние имаме офиси в Амстердам, Сингапур, Сан Франциско и, разбира се, в София. Аз много се гордея, че като офис ние сме една частица от ИТ екосистемата в България, която според мен е на световно ниво“, заяви ИТ експертът.
Какви са трудностите, с които технологичният сектор се сблъсква в момента на Уолстрийт? Как се развиват продуктовите иновации в дигиталния сектор? Хиперперсонализация в реално време – що е то? Защо стартъпът с български корени привлече световния интерес към страната ни?
Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.