Три са основните цели на новото ръководство на Българската агенция за инвестиции (БАИ) - подобряване на имиджа на България като инвестиционна дестинация, позициониране на страната като дестинация за привличане на човешки ресурс и третата – 20% среден ръст на заявленията в БАИ за нови инвестиции годишно и 20% ръст на сертифицираните проекти. Това съобщи в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Богдан Богданов, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции.
Според него целевите средства за извършване на инвестиционен маркетинг са осигурени, като сумата, предвидена в бюджета за тази година, е напълно достатъчна за 18 месеца. Предвиждат се участия на шест "роуд шоу", т.е. конференции, организирани от БАИ, като три са в Европа, една в САЩ и две в Азия. Отделно има планове за участие и в десет форума, насочени към иновации, R&D и производства с висока добавена стойност.
За да се подобри имиджът на страната ни, БАИ предвижда "доста по-агресивно да се подходи към инвеститорите", като се планират срещи с цел разбиране на тяхното производство и бизнес модел, за да се "създадат синергии между инвеститорите, които вече работят в България и тези, които тепърва могат да дойдат", коментира Богданов.
Той уточни, че са планирани кампании в регионални и световни медии, които ще бъдат „свързани с конкретни мероприятия“.
По думите му виртуални офиси ще облекчат и ускорят процесите при работата с инвеститори – както при сертификационните, така и при инвестиционните процеси.
Българската агенция за инвестиции е заложила в програмата си виртуален офис, който ще е свързан с основния сайт, но ще бъде отделна платформа на БАИ.
„В момента се работи по финалната версия и се надявам да можем скоро да го пуснем в употреба. Инвеститорът ще може да влезе с име и парола и ще се дава възможност за извличане на определени данни за България, да се ползва инвестиционен калкулатор, за да се определи съответният клас инвестиции и насърчителни мерки, които би могъл да ползва, ще има и достъп до регистър с инвестиционни проекти", обясни изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции.
Целта на БАИ е да координира и да обобщи информацията от различните държавни, общински и дори частни бази данни - за терени, сгради, които биха могли да са интересни за инвеститорите.
На какъв модел залага БАИ в работата си с частния сектор, като го превръща в „инвестиционен посланик“? Ще обхване ли агенцията целия инвестиционен цикъл като предложи набор от услуги? Ще се възползва ли България от глобалните процеси на релокация на бизнеси от Азия към Европа след пандемията? Кога ще се проведе първият в нашата страна уебинар, на който бизнесът в Украйна ще се срещне с хора, които вече са релокирани тук? Водят ли се преговори с чуждестранни инвеститори от аутомотив индустрията? Какъв е потенциалът на България в областта на полупроводниковите технологии?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.