IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нови български изби излизат на пазара, ще предлагат винен туризъм

В българските сортове е бъдещето на винопроизводството ни, посочи Катя Йончева, издател на специализиран каталог за вино

15:40 | 11.05.22 г. 1
Нови български изби излизат на пазара, ще предлагат винен туризъм

Във винения каталог за тази година присъстват 20 нови български изби. Една немалка част от тях мислят за винен туризъм. Това съобщи в предаването „Бизнес старт” на Bloomberg TV Bulgaria Катя Йончева, издател на специализиран каталог за вино.

Тя уточни, че в каталога може да се намери информация как да се стигне до тези изби и дегустационните им зали.

„Винен туризъм не означава непременно хотел и ресторант, а добре изглеждаща дегустационна зала“, посочи експертът. Йончева смята, че наличието на хотел и ресторант е надграждане и улесняване на винения турист.

Тя потвърди, че има много винени изби, които предлагат и тази услуга. „Избите трябва да си сътрудничат и българското вино трябва да бъде бранд българско вино, да е движещата сила в цялата структура”, изтъкна Катя Йончева и вижда потенциал в България за развитие на този бизнес.

Тя потвърди, че българските сортове излизат все повече на преден план. „Мавруд, димят, всички видове мискет, рубин – вече са застъпени много сериозно и това е бъдещето на българското винопроизводство“, посочи експертът и заяви, че държавната подкрепа не е достатъчна и трябва да се работи още много.

Йончева отчете, че по света, но и в България, нараства делът на онлайн търговията с вина, налице е сериозно работещ онлайн пазар, който улеснява българите като износ и внос.

„Виното е безкрайно труден бизнес. Любовта към виното движи този бизнес, не толкова парите”, е мнението на експерта. 

По думите на Катя Йончева повечето български производители още преди войната в Украйна са намалили или напълно прекратили износа си на руския пазар заради Covid пандемията. „Военният конфликт сега не даде възможност този спад в продажбите да се заличи. Виненият бранш в България постепенно се възстановява, но и тази година няма да бъдат достигнати нивата отпреди пандемията. Ще отнеме време спадът в производството заради затварянето на заведенията да се преодолее“, прогнозира тя.

Що се отнася до проблемите, предизвикани от военния конфликт, Йончева каза, че Украйна е един от най-големите производители на бутилки за вино и в момента има много сериозен проблем с износа на бутилки от там. В България обаче има няколко завода за бутилки, откъдето българските производители могат да купуват, а някои от тях внасят и от Италия.

Ще се предлага ли повече вино в кенове? Какви са тенденциите в търсене на качествени вина? Какво да очакваме от най-новия каталог за вино? Какви са перспективите пред винопроизводството?

Още за това как икономическите сътресения се отразяват на производството на вино в България и ще се повиши ли цената на виното, може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт” вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:15 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 0
doba
преди 2 години
Пропуснати са гъмзата и добруджанката. Колкото до избите - колкото повече, толкова повече. Виното е Божията кръв, по половин литър на ден е като антибиотик.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още