60% смятат, че използването на технологиите им помагат да се грижат за себе си, а 17% са на противоположното мнение. 23% пък не могат да преценят. За 62% от респондентите технологиите им помагат да поддържат добра форма или да спортуват. За целта те ползват мобилни приложения за подпомагане на диетата или тренировките, а 63% посочват, че съвременните технологии правят живота по-лесен и улесняват воденето на здравословен начин на живот.
Въпреки това младите виждат и ограничения, произтичащи от технологиите, които ползват. За 52% от тях технологиите могат да разрушат личната свобода. 48% обаче смятат, че в бъдеще технологиите ще направят живота им по-лесен.
Вдъхновение и поглед в бъдещето
Очакванията за бъдещето на младежите не са толкова оптимистични. Цели 55% от респондентите посочват, че светът върви към по-лошо, като момичетата са по-склонни да мислят в тази посока. 26 на сто вярват, че светът се е отправил в по-добра посока, а останалите не могат да преценят.
Основните неща, които вдъхновяват младите хора в България, са природата, музиката, семейството, изкуството, спортът, хобитата, любовта, книгите, филмите, пътуванията, но присъстват отговори като парите, бог, политиката и вярата.
За 48% от участниците в проучването най-важно е семейството. То има значителна преднина спрямо любовта (13%) и удоволствията в живота/щастието (8%). По 5% от респодентите са казали, че за тях най-важни са съответно свободата и независимостта, финансовото благосъстояние, приятелите и личностното развитие, престижът. Връзката с природата остава на заден план с едва 1%, колкото е резултатът и на образованието, изкуството и принадлежността към общност/кауза.
Проучването показва още, че младежите в столицата са по-адаптивни към промените в света и са по-склонни да взимат под внимание задълженията преди удоволствията. Същевременно у тях се наблюдава стремеж да развиват личните си качества, свързани със самоувереността, публичната изява и други. За тях парите са по-скоро възможност да се наслаждават на хубавите неща в живота. Живеещите в София млади не са склонни да преценяват хората по марките, които носят и притежават. За тях пътешествията биха били нещото, което биха направили, ако нямат ограничения пред себе си.
Над 50% от младите у нас приемат и спазват основно българските традиции и ценности. На фона на цялата несигурност от последните две години, по-малко от половината са склонни да поемат рискове. Жените са онези, които са склонни да се впускат в повече предизвикателства, докато мъжете ценят повече сигурността.
Въпреки че темата за климатичните промени присъства в публичното пространство в света като един от съществените проблеми, пред които човечеството е изправено, младите в България все още не са узрели за тази идея. Според тях има по-важни проблеми, които трябва да бъдат разрешени. В сегашния контекст принадлежността към общи каузи не е важна за 16-25-годишните.
преди 2 години това е един от първите признак че си одъртял... от както свят светува, младите все за нищо не стават и накрая постигат повече неща от предишното поколение... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години нормално е да са объркани... и аз така мислех като бях по млад, но като понатрупаш опит, мисленето се променя ... особенно ако има нещо в тимберицата! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Да да много добре ги виждам младите, харесват новите технологии в смисъл по цял ден нищо да не правят да си "цъкат" безмозъчно из телефоните и ако може да им дават МНОГО пари за това ще е перфектно. Да това е просто единственото което могат и това и търсят, но с 80% нещо не можещи ровещи из телефоните си некадърници какво ще прави държавата не знам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар