Една от основните цели на новия Закон за туризма ще бъде да се обвърже нетната стойност на рекламата с прихода в брутния вътрешен продукт, формиран от туризъм. Идеята е той да бъде удвоен, като се предвижда средствата да могат да се ползват и от регионите. Това съобщи председателят на парламентарната комисия по туризъм Илин Димитров, който представи пред местната власт и представители на бизнеса във Велинград предстоящата работа по изготвяне на новия закон.
Той изтъкна, че законодателният акт ще бъде подготвен с активното участие на туристическия бранш в цялата страна. За целта Димитров ще проведе работни срещи във всички 28 области на страната.
„Законът ще бъде разделен на шест сегмента, сред които ще има и образователна част“, посочи Илин Димитров, цитиран от БТА. Друг акцент, по думите му, е възстановяването на ученическите пътувания в България.
Председателят на парламентарната комисия по туризъм е убеден, че по този начин ще се върне интересът на българите към нашата страна, тъй като ще се формира отношение още от ранна възраст.
Като трета основна задача на новия закон Илин Димитров определи прецизирането на Наредбата за националните курорти, за да им се даде възможност за по-различен тип финансиране.
„Идеята е в националните курорти да останат максимално много средства, които да бъдат инвестирани в развитието им, а държавата да помага с по-специално финансиране за инфраструктура, пречиствателни станции, ВиК мрежи“, обясни той.
Освен предстоящата законодателна инициатива на срещата са обсъдени също предложения на местния бизнес за развитие на туризма в региона. Сред тях са облагородяване на входните точки на Велинград, развитие на туристическия потенциал на родопската теснолинейка, както и дългогодишни инфраструктурни проблеми.