Инвестициите в летище "София", които ще направи концесионерът „СОФ Кънект“ АД, ще бъдат в 3 направления, като е възможно да се преговаря с Министерството на транспорта за започване на плащане на концесионната такса, когато трафикът се възстанови до нивата от преди пандемията, заяви изпълнителният директор на “СОФ Кънект” Хесус Кабайеро Пинто пред комисията по транспорт в Народното събрание.
„Първата (област) е инвестиционната - развиването и реконструирането на терминал 2, предстои и строителство на терминал 3. Втората област, върху която работим, са така наречените „търговски зони“. В следващите месеци, до края на годината, ще бъдат основно реконструирани и обновени. Третата област е агресивната работа с авиокомпаниите, така че те да отварят нови дестинации от и към България“, изтъкна Пинто.
Отлагането на плащането за половин милиард лева за 10 години по времето на управлението на ГЕРБ е било направено, за се балансират финансовите параметри и за възстановяване на икономическия баланс, заяви Пинто, отговаряйки на въпрос на депутата на „Демократична България“ Ивайло Мирчев.
„Ако не бяхме го направили, трябваше да удвоим или утроим тарифата, което щеше да доведе до това да няма никакви пътници, което не е в обществения интерес. Когато се върне трафикът, за да се ребалансират икономическите ефекти, може да седнем заедно с Министерството на транспорта и да преценим какво се случва“, заяви Пинто.
В друг отговор на Ивайло Мирчев представителят на концесионера обяви, че се изискват инвестиции от 43 млн/ евро за първите пет години, но се предвижда по-голяма сума.
„Ангажиментът, който поехме пред министър Събев е, че тези 43 млн. евро ще бъдат значително повече, без да се изисква по концесионния договор. Летището има нужда от повече инвестиции, защото такива не са правени в последните години. След 6 седмици ще обявим точната сума“, посочи Пинто.
Той също така обяви, че ще подпишат по-дългосрочен договор с летище „Мюнхен“, тъй като настоящият е за 12 години.