Той посочи, че други ключови пазари, които бележат ръст в туризма освен балканските, са Полша и Великобритания.
„Зимният туристически сезон беше най-успешният за последните две години, а за някои курорти ще надмине нивата дори от 2019 година. На хората им се пътува и преди войната всичко много се раздвижи, посочи експертът. – До 23 февруари очаквахме и много силен летен туристически сезон, но след началото на военния конфликт нещата не се случват така – замръзнаха ранните записвания и определено живеем в несигурност.“
Занков призова управляващите за максимална подкрепа за бизнеса в тежката ситуация в момента, за маркетингови кампании на важните за нас пазари, където се набляга, че в България им възможности за целогодишен туризъм.
„Културно-познавателният туризъм е ключов за нас. Това е туризъм през четири сезона и България има какво да предложи”, подчерта експертът.
По думите му, очакванията на бизнеса за началото на сезона е за ниска посещаемост, но се надява през юли и август да има много туристи.
Що се отнася до човешкия ресурс, Занков посочи, че проблемът с кадрите е сериозен, а след пандемията се е засилил още повече. „Много качествени кадри в туризма се преориентираха към други професии. Това е ключов въпрос, по който правителството трябва да работи“, настоява той.
Защо къщи за гости и семейни хотели успяха да се адаптират по-лесно към ситуацията? Каква е равносметката за зимния сезон? Може ли да разчита туризмът на персонал от Украйна? Какъв трябва да е новият Закон за туризма? Как информацията за плаващи мини в Черно море ще се отрази на туризма в региона и под риск ли е летният туристически сезон може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт” вижте тук.
преди 2 години Експерте, ти Грета Тумберг за разрешение пита ли, че да се произнасяш за такъв разход на енергоресурси? По-добре за ферми за червейчета и бръмбари пиши. отговор Сигнализирай за неуместен коментар