България ще рекламира туризма си чрез чуждестранни медии и социалните мрежи. Министърът на туризма Христо Проданов заяви, че предстои промяна в позиционирането на дестинация България чрез маркетингови и рекламни стратегии, като ще се заложи на тясно таргетиране. По думите му министерството е изпратило искане за оферти за одит на дестинацията от международни компании, които имат офиси в почти цяла Европа и е в процес на разглеждане на получените оферти.
Проданов обсъди развитието на спа и балнеотуризма с представители на Германо-Българската индустриално-търговска камара, съобщиха от Министерството на туризма.
"Бюджетът на министерството беше приет преди около седмица и ние разбираме, че няма време да бъдат организирани нови обществени поръчки. Поради тази причина намерихме начин как да рекламираме прозрачно и ефективно дестинация България чрез закупуване на рекламно време в чуждестранни телевизии, за да успеем да се справим за летния сезон“, каза министърът. Той допълни, че в момента се търси начин как това да се направи и в социалните мрежи. „Въпреки че бюджетът ни не е голям, аз съм сигурен, че ако се използват правилните маркетинг и комуникационни канали, ще се справим много по-добре от миналите години", каза Проданов.
Представителите на бранша отбелязаха, че туристите се притесняват от военните действия между Русия и Украйна, както и че това може да се отрази на положителния имидж на страната ни като безопасно място за почивка.
Проданов пое ангажимент да работи за подобряване имиджа на страната ни, за да може туристите да са спокойни и сигурни по време на престоя си в България. Той обясни, че в момента са започнали срещи с посланиците на Сърбия и Румъния, като предстоят разговори и с посланика на Великобритания и други европейски държави с цел увеличаване на туристопотока към България.
Според представителите на бизнеса страната ни има голям потенциал за развитие на спа и балнеотуризма, както и за пътувания, свързани с дентални и пластични интервенции.