IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как Пловдив се превърна в атрактивно място за правене на бизнес

Градът под тепетата става все по-успешна инвестиционна дестинация, посочиха зам.-кметът Стефан Стоянов и създателят на Тракия икономическа зона Пламен Панчев

14:15 | 15.02.22 г.
Как Пловдив се превърна в атрактивно място за правене на бизнес

Пловдив и регионът са добро място за правене на бизнес и очакванията са тази тенденция да продължи много динамично. Това каза Стефан Стоянов, зам.-кмет на Община Пловдив по Oбразование, бизнес развитие и европейски политики, който гостува заедно с инж. Пламен Панчев, създател и изпълнителен директор на Тракия икономическа зона, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

Те коментираха защо вторият по големина град в България се позиционира като водеща инвестиционна дестинация, какви са постиженията и плановете за бъдещо развитие.

"Миналата година нашата експат общност премина 20 хиляди души, като повече от 50% са жители на ЕС, а средният ръст е 10%. Има засилващ се интерес към града и региона, не само от инвеститори, а и от европейски граждани, които идват да живеят тук. Това не е случайно и в подкрепа на нашата теза, че градът се развива добре и ще продължи в тази положителна посока", прогнозира Стоянов.

Той подчерта, че пловдивският регион е напът да се превърне в топ инвестиционна дестинация, в която вече функционират стотици български и международни компании, които произвеждат успешно и изнасят в целия свят.

"Освен в производството на машини, части, електроника, Пловдив се развива и в сферата на бизнес услугите, като в областта на аутсорсинга градът се налага като втори център и се формира своеобразен хъб, заедно със София. Двата града много лесно преливат един в друг. И не на последно място - търговията, която е много важен елемент от икономиката", посочи заместник-кметът.

Община Пловдив има отдел за бизнес развитие, който се занимава само с бизнес инвеститори, на които съдейства, за да се включат в мрежата на местната екосистема.

„В момента едно от запитванията, по което работим, е фирма, работеща в областта на електрониката, която се заинтересува от местните представители в производството", даде пример Стефан Стоянов. "Част от подкрепата в момента е, че ги запознаваме с мениджмънта на местни компании. Създаваме контакти, за да започнат да правят бизнес още преди самата инвестиция. Това също помага за привличане на инвеститори и то във високия сегмент - производители на по-сложни изделия, които могат да си позволят по-високи заплати.“

Панчев потвърди, че общите инвестиции, привлечени от Тракия икономическа зона, със сигурност вече надвишават 3 млрд. евро. "Това са повече от 200 компании, които са се доверили на Тракия икономическа зона. Над 70% от тези компании са разширили поне веднъж производството си“, каза той.

По думите на създателя и изпълнителен директор на Тракия икономическа зона новите инвестиционни проекти са или във фаза на разширяване на производството, или привличат свои партньори, с които затварят кръговата икономика.

Той обясни, че по този начин се оптимизира пътят на доставките на суровини, като се изготвят и произвеждат все повече завършени елементи на производства, които да реализират краен продукт. Панчев потвърди, че тази цел ще преследват и през следващите няколко години.

Какви компании правят най-много инвестиции? Кой голям европейски инвеститор може да привлече Пловдив? Какво е качеството на живот в Пловдивския регион? Какъв е потенциалът на новите заводи, които се откриват? Има ли политика на регионите, с която да се привличат повече инвеститори?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:16 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още