По пътя Силистра-Добрич-Варна около 240 км се преминават без тол такса за тежкотоварни автомобили. Област Добрич е една от областите с малко първокласни пътища и на нейна територия превозвачите не плащат нищо, за да ползват пътната мрежа.
Караджов посочи, че има и сигнали за претоварени отсечки от третокласни пътища с автобуси и тежкотоварни МПС, като тези пътища не могат да издържат на това натоварване.
Превозвачите искат премахване на посредниците и компенсаторните такси
Като цяло превозвачите настояват евентуалното увеличение на тол таксите да не е рязко и да е съобразено с икономическата обстановка. Председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова коментира, че много от фирмите просто не работят, затова и държавата не може да събере повече приходи от тол такси.
Отделно превозвачите, които работят по договори с общини, не могат да коригират цената, така че да отразят поскъпването на горивата и отлива на пътници заради пандемията. Според тези фирми общественият транспорт на пътници по договори с общини се явява социална услуга, а не бизнес, и не е справедливо да плаща по-високи пътни такси, ако цените не се коригират.
Автобусните превозвачи призовават също така държавата да приложи европейския регламент 1370, който предвижда правителството да покрива част от разходите им и те да реализират разумна печалба. За България тази част от разходите е определена на 5%. Милтенова посочи, че от години цените на билетите не са повишавани, а разходите на фирмите са се увеличили драстично заради цените на горивата и ръста на заплатите. Поради тази причина броят на лицензираните автобусни превозвачи намалява и в последните две години са вече 850. Непосредствено преди пандемията са били почти 1500.
От тези 850 обаче не всички работят – само около 550 реално извършват превози, а останалите просто не са си върнали лицензите, обясни още тя.
Браншът призовава също да се въведе тол такса за всички МПС-та - и леки, и тежкотоварни, само за магистрали и първокласни пътища, както и да се забрани транзитният трафик по второкласната и третокласна пътна мрежа. Според Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи с въвеждането на второкласната пътна мрежа гражданите пак ще плащат повече от фирмите.
Браншът се оплаква и от компрометирания контрол и върху тол системата, и върху качеството на инфраструктурата, строителството и ремонтите. Представителите на организациите дадоха и примери за абсурдни глоби – например глоба за камион, който кара без винетка, при условие че тежкотоварните автомобили плащат тол такса, както и за компенсаторни такси, наложени не по вина на превозвачите и шофьорите, а заради технически проблеми на самата система.
Превозвачите се оплакват и че трябва да плащат за бордовите устройства за камионите по 320 лева, въпреки че са получили обещание те да се предоставят безплатно. Само две фирми са лицензирани да продават електронни винетки и да събират тол такси и има съмнения дали всички приходите се отчитат на държавата.
преди 2 години За таксите добре, а за дупките казаха ли нещо? отговор Сигнализирай за неуместен коментар