Трябва да се промени цялостното възприятие за България от страна на туристите - създаване на ново лого, слоган, както и цялостна нова маркетингова и рекламна стратегия. Важна е дигиталната реклама, трябва да насочим там основния ресурс. Това каза министърът на туризма Христо Проданов пред Bulgaria ON AIR.
Според него най-спешното нещо е да стартира рекламната ни кампания за летния сезон и да се „поизчисти“ визитката на България.
По думите на Проданов ниският процент ваксинирани у нас влияе много негативно на визитката на страната ни.
„Каквато и реклама да направим, четейки тази статистика, хората се притесняват и ни приемат като несигурна дестинация“, посочи министърът. „Христо Стоичков е най-известният българин пред света. Трябва да използваме потенциала на хора като него", категоричен е Проданов.
Има идея да се създадат работни групи между България и Република Северна Македония по различни политики, така че да се търси сближаване и взаимна изгода от общи туристически продукти.
Ще продължи мярката "35 евро на седалка" за чартърните полети, стана ясно от думите на министъра. „Законопроектът вече е в Народното събрание. Надявам се до края на януари тази мярка да бъде гласувана и държавата и туроператорите да изпълнят своите ангажименти“, коментира той.
Министърът на туризма посочи, че в момента действа мярката "60/40", но тя започва да става неприложима. Беше променено изискването за по-висок оборот, но в същото време не беше взета предвид инфлацията. Печалбите се оказват по-ниски, особено на фона на скъпия ток, разясни Проданов.