Тя потвърди, че фирмата е една от малкото текстилни компании в България, чийто приходи не отбелязаха спад през 2020 г. – първата година на пандемията.
„Счетоводно това беше една от най-добрите ни години. В момента, в който западните пазари се отвориха, успяхме много бързо да изнесем готовата продукция, която бяхме натрупали и да започнем да работим отново на пълни обороти. Също така се преориентирахме в производство за наши клиенти, които се развиват предимно с онлайн търговия, което до голяма степен компенсира затварянето на физическите магазини“, посочи мениджърът.
Тя съобщи, че българската компания има стратегическо партньорство с IKEA, като доставя възглавници, завивки и други изделия за веригата.
„През 2020 г. сме произвели и изнесли над 19 милиона артикула. Само 3% от производството ни е насочено към българския пазар. В Европа най-силен ръст отбелязваме при градинските изделия“, разказа Радевска.
Основната база на „Калинел“ е в Троян, като има производствени центрове в Червен бряг и в сръбския град Враня. По време на пандемията дружеството не е уволнило нито един служител, използвайки инвестиционно и оборотно финансиране, както и помощ по програмата 60/40.
Радевска е на мнение, че бъдещето на компаниите от сектора е в автоматизация и роботизация. Фирмата „Калинел“ е инвестирала в автоматизирани линии за производство на завивки и калъфки за възглавници, но потвърди, че естеството на материалите усложнява автоматизацията в производството на домашен текстил.
„В последните няколко години има огромен интерес към влагането на рециклирани материали в текстилната индустрия, към по-ефективно опаковане и към използване на енергия от възобновяеми източници“, информира Радевска.
Заедно с нея в предаването участва и Яна Игнатова, директор "Корпоративно банкиране" в Алианц Банк България.
Тя напомни, че партньорството на „Калинел“ с Алианц Банк България е повече от десет години.
„През годините сме подпомагали много инвестиционни намерения на „Калинел“ – придобиването на производствени бази, разширяването на складове, покупка на машини и съоръжения, осигурявали сме оборотно финансиране и факторинг услуги, посочи Яна Игнатова. – Последно финансирахме изграждането на високостелажен автоматизиран склад на компанията. Това е най-големият автоматизиран склад в Северна България.“
Директорът „Корпоративно банкиране“ в Алианц Банк България, коментира че текстилната индустрия, хотелиерството, транспортът и автомобилната индустрия са сред най-засегнатите сектори от пандемичната криза. Но потвърди, че банката е продължила кредитните линии на фирмите, за да подпомогне бизнеса им.
В анализ за икономическото развитие на Троян, Яна Игнатова отбеляза, че традиционно там се развиват занаяти, дървообработване, мебелна индустрия, текстилна, металопреработка.
С какви постижения в бизнеса се похвали “Калинел“? Кои са ключовите партньори и чуждестранните пазари на фирмата? Каква е политиката на банките към текстилния сектор?
Цялото интервю гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.