Близо 40% от шофьорите у нас казват, че са предприели промяна, свързана с избора или употребата им на автомобил с цел намаляване на въглеродния отпечатък. Това показват данни от национално представително изследване на агенция KANTAR, инициирано от Shell България, от май 2021 г. Проучването е проведено сред представителна извадка от граждани над 18 г. възраст от всички 28 административни области в страната. То има за цел да изследва вижданията и разбиранията на българите относно редица теми, свързани с устойчивото развитие и опазването на околната среда, сред които е и въглеродният отпечатък.
CO2
Проучването сочи, че близо 25% от анкетираните шофьори са запознати с последствията от въглеродния отпечатък макар осведомеността по други, сходни термини, да е по-слаба. Като основни последици шофьорите посочват глобалното затопляне (40%) и замърсяването на въздуха (35%), следвани от климатичните промени, измененията в сезоните и разрастването на озоновата дупка (съответно 26%, 25% и 22%, като участниците са можели да посочат повече от един отговор).
co2
Изследването показва още положителна тенденция по отношение ежедневните мерки, които хората предприемат с цел да намалят въздействието си върху околната среда. Най-голям процент от отговорилите (39%) заявяват, че използват торби за многократна употреба вместо найлонови, 33% се стремят към намаляване на консумацията на ток в домакинството си, а 28% събират отпадъците си разделно. Близо една пета казват, че са склонни да ограничават употребата на автомобил.
CO2
„Данните са наистина показателни за реален интерес на немалка част от хората в България към действия, които всеки от нас може да прави лично, за да бъде част от усилията за опазване на околната среда. Устойчивото развитие и глобалното затопляне, макар и с по-бавни темпове, стават все по-актуални въпроси в ежедневието ни. Нивото на информираност и активно поведение в България само ще нарастват оттук нататък, сочи опитът от други страни“, споделя Марчела Абрашева, регионален изпълнителен директор на KANTAR.
ЦО
Според Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България, проучването показва една позитивна тенденция на засилен обществен интерес към влиянието, което всеки оказва върху околната среда. Това може да доведе до важна промяна в потребителското поведение и ежедневните решения, включително избора на по-екосъобразен начин на придвижване, смята тя.
преди 3 години ++100 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 1. 100% от хората НЕ искат политики, следствието от които е оскъпяване. 2. 100% от хората НЕ искат да ги ограбват като ги лъжат с фалшиви теории. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години малоуммния преписвач що не тръгне пеш от Летището до Обеля в копрората дет живее ами кара 15 годишната си талига ? Аве еей шшш парццал кат преписваш такива идиотиии то поне го прайте у ваща преписвачница също тва "намаляване на въглерода" ... Аййй ше ви и в мърляччите недоклаттени ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Искат, ама нямат желание. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Има много млади хора (като мен), които карат велосипед из града. Тегаво е, шофьорите не те пазят, няма нормални велоалеи (особено в северна София), но доста често придвижването с колело е значително по-бързо особено ако включим търсенето на място за паркиране, талони и пр. Разделно събиране няма навсякъде, но торби за многократна употреба масово се ползват вече. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Хех, всички са се накачулили в SUV и пикапи с по 200-300+кс, за природата мислели. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Но като им кажете, че това ще им оскъпи горивото, услугите, тока и всичко останало с поне 50% на първо време дали ще искат чак толкова да се напъват за въглеродният отпечатък? отговор Сигнализирай за неуместен коментар