3. Amazon
Amazon излезе от пандемията като победител. В края на краищата много хора в карантина бяха свикнали да пазаруват от компютъра. Всички 55 анализатори, които наблюдават онлайн търговеца на дребно по целия свят, препоръчват акцията да бъде купувана. Това е необичайно дори сред прословутата оптимистична гилдия анализатори.
Шихам Патил от брокера Susqhehanna е задал целева цена от 5 000 долара спрямо сегашните 3 480 долара, което го прави един от най-големите оптимисти. „Ако погледнете двугодишните темпове на растеж, тенденциите са все още много силни и не виждаме причина за притеснение“, пише той в проучване. Патил очаква голям растеж и в трите области: електронна търговия, облак и реклама.
Amazon не прави по-голямата част от печалбата си с пакетите, които доставя по целия свят, а със своето дъщерно дружество в облака AWS. Фактът, че Анди Джаси, облачният директор, замени Джеф Безос като главен изпълнителен директор, показва колко важна е тази област за Amazon.
В допълнение онлайн търговецът на дребно се опитва да проникне в бизнеса с истински магазини. Според материал на Wall Street Journal Amazon планира в близко бъдеще да отвори няколко свои универсални магазина. Основната цел е да се увеличат продажбите на облекло, стоки за бита и електроника. Това би било най-голямата стъпка към физическите магазини досега.
Тъй като корпоративната печалба от години нараства по-бързо от цената на акциите, Amazon се оценява по съотношението си цена-печалба с 62% по-ниско от средното за последните десет години. В сравнение със съдържанието и отчетения собствен капитал десетгодишната отстъпка от ценовата стойност е 21 процента.
4. Toyota
Японската водеща автомобилна компания Toyota отново демонстрира изключителната си позиция. Маржът на оперативната печалба нарасна до почти дванадесет процента, страхотна цифра за масов производител в силно конкурентната автомобилна индустрия.
Както обикновено, компанията се въздържа от преразглеждане на прогнозата си за печалба за 2021 г. нагоре в началната фаза на финансовата година. Автомобилният анализатор Такаки Наканиши смята, че тримесечните резултати и високата рентабилност не са краткосрочен ефект: „Що се отнася до бъдещето, мисля, че можем да очакваме продължителен растеж и подобрена рентабилност поне до около 2025 г.“.
Той не се плаши дори от бума на електрическите автомобили, който според много експерти от индустрията може да предизвика спад на маржовете. „Разпространението на електрическите превозни средства означава разширяване на веригата на стойността“, пише той в проучване. „Ще има повече възможности за печелене на пари“.
Мощта на Toyota е резултат от много реформи, прокарани от изпълнителния директор Акио Тойода. По отношения на ключови компоненти, като глобално оскъдните и поради това силно търсени полупроводници, групата се отклони рано от оскъдните си запаси, за да може да реагира по-добре на нарушените вериги на доставки, както вече се случи след финансовата криза през 2008 г. и ядреното бедствие във Фукушима през 2011 г.
Докато много други производители трябваше да намалят производството по време на кризата с чиповете, Toyota продължи да произвежда почти необезпокоявана. Едва след избухването на пандемията в Югоизточна Азия наскоро Toyota също бе принудена да свие производството си. За автоанализатора Наканиши това е просто малка вдлъбнатина. Силата на Toyota е нейната "способност да доставя".
преди 3 години Е то пише топ 10.Колко акции могат да бъдат в топ 10?Според мен не повече от 10.Така че ясно е,че много ще отсъстват, и ще са примерно на 12, на 14 на 17 позиция и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Айде още един разстроен милионер. С какво те тролнах тебе бе гугутко потна? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години яко... нов ***... предизборно ли си тук или за постоянно? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Имал ги бил...купил за по 100 лева от всяка акция, но иначе имал ги бил! ...абе, Митьоо, стига се излага по форумите и вися 24/7 по ФБ групите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Важното е да не са кухи като на геврека дупката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Има качествени компании, доста от тия ги имам... Но отсъствието на други от класацията буди недоумение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар