IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Готова е наредбата за издаването на стартъп виза на чужденци от страни извън ЕС

Специален експертен съвет към министъра на икономиката ще оценява проектите

14:49 | 23.08.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Готова е наредбата за издаването на стартъп виза за чужденци, която беше въведена с промени в Закона за чужденците по-рано тази година.

Проектът е публикуван за обсъждане на портала за обществени консултации strategy.bg. Крайният срок за изпращане на становища е 20 септември.

В доклада на вносителя на проекта на наредба – Министерството на икономиката, се припомня, че Законът за чужденците беше променен чрез преходните и заключителните разпоредби на Закона за българското гражданство. Текстът предвижда възможност да се дава стартъп виза на чужденци, които вече притежават виза за пребиваване в България, които имат издадено от Министерството на икономиката удостоверение за високотехнологичен и/или иновативен проект и са станали съдружници или акционери в българско търговско дружество и притежават не по-малко от 50 на сто от капитала на дружеството.

Едно от условията за издаване на документа е инвестиция в размер на 100 хил. лева, доказана с договор за инвестиция от фонд за дялово и рисково инвестиране, опериращ със средства от Европейски структурни и инвестиционни фондове и/или Европейския инвестиционен фонд, когато е приложимо.

При кандидатстването за стартъп виза ще се подават данните на дружеството, финансови прогнози за фирмата, техническо описание на продукта, данни за разходите по проекта, данни за произведена продукция и продажби, данни за външно финансиране, информация за потребителите, бизнес план, информация за екипа, размер на пазара, протопити и други документи.

Стартъп виза ще се отказва при получена оценка под 12 точки, както и при вето на зам.-министър на образованието и/или икономиката, които ще са включени в специален експертен съвет, който ще оценява кандидатите.

Експертният съвет ще съществува като консултативен орган към министъра на икономиката и ще дава становища по проектите и искания за промени във вече одобрени проекти. Той се състои от 7 членове, в това число председател, който ръководи неговата работа, представлява съвета и отговаря за дейността му пред министъра на икономиката. Председател на Експертния съвет е заместник-министър на икономиката, определен от министъра на икономиката.

Съветът ще включва и заместник-министър на образованието и науката, по един представител на Държавната агенция за научни изследвания и иновации, Патентното ведомство, представител на академичната общност, определен от БАН, и двама представители на юридически лица с нестопанска цел, обединяващи и имащи пряко отношение към стартъп компаниите и фондовете за дялово и рисково инвестиране.

В Министерството на икономиката се създава и поддържа електронна база данни за всички кандидатствали за издаване на удостоверение за високотехнологичен и/или иновативен проект и за проектите, получили такова удостоверение, предвиждат още текстовете.

Министерството на икономиката ще разглежда заявленията и приложените към тях документи в срок от 14 дни след подаването им. Срокът за произнасяне на решение е 10 дни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:12 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още