IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Каузите, които променят средата

Как пандемията промени корпоративната социална отговорност

19:06 | 12.08.21 г.
Каузите, които променят средата

InvestorBG · Финанси на фокус, сезон 3, еп.7: Каузите, които променят средата

Изминалата 2020 г. предизвика изключителна вълна на съпричастност. Дарителството се промени не само заради тази вълна, но и защото много компании и организации започнаха да подкрепят каузи по много различни начини.

Например много се увеличи кредитът на доверие между тези, които даряват, и тези, които имат нужда от подкрепа, разказва Красимира Величкова, изпълнителен директор на Български дарителски форум. Тя, заедно със Силвия Костова, началник управление Корпоративни комуникации и маркетинг в Пощенска банка, гостува на поредния епизод на подкаста „Финанси на фокус“ с водещ Христо Николов. Темата този път е „Каузите, които променят средата“ и се фокусира върху това как пандемията промени корпоративната социална отговорност.

Пандемията направи така, че времето за взимане на решения за подобни дарения спада от месеци на дни и дори часове. В Пощенска банка буквално пренареждат своите приоритети – комуникационни и за корпоративна социална отговорност – защото трябва да се взимат бързи решения, за да се спасят човешки животи. Променя се и отношението спрямо споменаването в масмедиите на търговските марки, които правят добро, посочва Силвия Костова: „Благодарността на хората беше видна и в телевизионен ефир.“

Когато проследяваме тези дарения една година по-късно, виждаме че този риск за по-бързо взимане на решение не е довел до повече неслучили се проекти, казва на свой ред Красимира Величкова.

Тя посочва, че са се променили и сферите, в които се е случвало подпомагането. Години наред преди това сфера номер 1 за подкрепа е било образованието, а сега по естествени причини се наблюдава възвръщане към здравеопазването. Това обаче далеч не означава префокусиране, а по-скоро разширяване на програмите за социална отговорност на бизнеса. „Компаниите пренаредиха, добавиха и доразвиха основните си приоритети в областта на КСО. Аз лично не видях компания, която да действа хаотично. Говоря за големите играчи на пазара“, казва Костова.

Новото нормално е дигитално. Затова и Пощенска банка реализира за първи път изцяло дигитален CSR. Проектът „Вселена от възможности“ награждава по един проект в сферите образование, иновации и зелени инициативи. Въпреки „отпускарския“ период са участвали 238 проекта. Те са доста разнообразни и иновативни. Освен социалния ефект от проектите обаче, „банката подпомага това хората да бъдат инициативни и да вярват, че тяхното усилие може да промени нещо“, казва Красимира Величкова.

Тя посочва и че корените на доброволчеството са в дома и в училище, но ролята на компаниите към техните служители и на медиите не бива да се подценява.

„Компанията е като едно семейство. Ние сме се събрали и подбрали с общи ценности. Ако ти нямаш тази ценност да даряваш, ако не уважаваш околната среда, колегите си, природата си, себе си, логично няма как да бъдеш част от една или друга компания, тъй като ценностите са най-важното, което те движи напред. Не са резултатите, не са и само и единствено постигнатите финансови цели“, посочва Силвия Костова.

Повече за тенденциите в доброволчеството и проекта „Вселена от възможности“ чуйте в подкаста.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:31 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още