IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Туристите се оплакват в КЗП предимно от разминаване на офертите и реалността

Следете за разминаване на цените в менюто и сметката, препоръча председателят на КЗП Димитър Маргаритов

10:15 | 11.08.21 г.
Автор - снимка
Редактор
Туристите се оплакват в КЗП предимно от разминаване на офертите и реалността

Повече българи избират да почиват в българските летни курорти тази година. Те сигнализират за нарушения за разминаване на цените в менюто и в сметката, както и за промоции в нощни заведения, които са подвеждащи.

Маргаритов посочи, че проверките на КЗП са свързани и с това дали обектът съответства на категорията, която е получил от Министерството на туризма, като понякога се използва моделът "таен клиент".

Средно около хиляда лева е санкцията, която КЗП налага.

"Има по-малко нарушения, което се дължи на по-малкия брой туристи в страната. Ще има проверки и в нощните заведения, ще се взимат проби от алкохола, който се предлага. При извършвани проверки последните две години, сме имали случаи на разреден, а не на фалшив алкохол", уточни председателят на КЗП.

Той съветва сигнали и жалби туристите да подават през сайта на КЗП по електронен път, без електронен подпис. Маргаритов препоръча да бъдат приложени и снимки, а сигнали могат да се подават и на телефон 0700 11122.

"Тези, които все още не са закупили своята почивка, е добре да проверят чрез директен контакт дали всичко, което има в избраната оферта, е реално. Имахме сигнал, че хотел предлага басейн, който на място се оказа, че не работи", даде пример Маргаритов.

Председателят на Комисията за защита на потребителите препоръча на хората да следят дали цените в менюто съответстват на тези в сметката. Както и да се потърси първо отговорност на място от търговеца, спрямо който има претенции.

Димитър Маргаритов уточни, че по отношение на брой жалби към КЗП се връщаме към нивата от 2019 година, но много по-голям е делът на жалбите, свързани с онлайн пазаруването, с около 35%. За първите шест месеца на годината над 10% са случаите на нарушения в резултат на рекламни кампании.

Какви промени ще се направят в Закона за защита за потребителите, които засягат трансграничното онлайн пазаруване при стоки от даден регион? Ще продължи ли цената на някои продукти да зависи само от потреблението? 

Вижте целия разговор във видео материала на Bulgaria ON AIR.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:15 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още