IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Потребителите са настроени оптимистично в средата на годината

Инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца обаче се засилват

17:58 | 06.08.21 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Lam Yik /Bloomberg</em></p>

Снимка: Lam Yik /Bloomberg

На фона на започналото икономическо оживление и очакванията за ускорен икономически растеж на България потребителското доверие у нас се покачва в средата на годината. През юли 2021 г. общият показател на доверие на потребителите се увеличава с 3,5 пункта спрямо нивото си от април.

Това показват данни на Националния статистически институт (НСИ), публикувани днес.

Повишаване на потребителското доверие се отчита сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 3,1 и 4,7 пункта.

Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца бележи леко подобрение. 

Очакванията на живеещите в градовете са положителната тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в селата, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с предходното наблюдение.

Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни спрямо три месеца по-рано, като и инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите продължават да се изместват към по-умерените мнения, в резултат на което балансовият показател се понижава с 4,4 пункта.

В сравнение с април се наблюдава намаление на негативизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.

Последната анкета регистрира и известно подобрение в намеренията на потребителите относно извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за „покупка на кола“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

Показателят на доверие на потребителите е средна аритметична на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на: финансовото състояние на домакинствата, общата икономическа ситуация в страната, спестяванията на домакинствата и безработицата, като последният баланс се взема с обратен знак.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:38 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още