Има нужда от развиване на връзките по река Дунав между България и Румъния. Това може да се осъществи с предложения по време на бизнес форум в рамките на Инициативата „Три морета“. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria д-р инж. Христо Грозданов, управител на Института по транспортно строителство и инфраструктура.
„Нашата идея беше да говорим конкретно, стратегически и професионално за транспортната инфраструктура и транспортната свързаност, защото инициативата сама по себе си е доста политизирана. Искахме да изведем чисто експертното говорене", обясни гостът.
Investor.bg припомня, че на 8 и 9 юли 2021 г., в София се проведе 6-та президентска Среща на върха на Инициативата„Три морета“. Тя започна на ниво държавни глави като платформа за осигуряване на политическа подкрепа за ускорено икономическо развитие и засилено вътрешнорегионално и трансгранично сътрудничество и свързаност между 12 държави членки на ЕС, граничещи с Балтийско море, Адриатическо море и Черно море.
Срещата на върха беше съпроводена от бизнес форум, свързващ компании и заинтересовани страни от региона със стратегически чуждестранни инвеститори.
Христо Грозданов обясни, че по време на форума са присъствали лектори от 7 различни държави и над 200 експерти. Една от основните идеи на инициативата е реализирането на Европейски транспортен коридор 11. „Поглеждайки картата на Европейските транспортни коридори, ясно се вижда, че връзките Север-Юг в източната част на Европейския съюз, където се намират страните участници в инициативата, липсват“, уточни експертът.
Според Грозданов, българо-румънската граница е изключително бедна на инфраструктура. Има изградени два моста с разстояние между тях от 300 метра. В сравнение в Германия, където средното разстояние между мостовете на Дунав е 5 км., в Австрия - 11 км, а в другите държави - около 20 км. Затова трябва да се започне изграждане на мостовете на река Дунав.
Целия разговор вижте във видео материала на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 3 години Този експерт не е добре, в Германия Дунав е широк 10 метра през половината от държавата, човека не го осъзнава но 10 метра и без мост можеш да ги прескочиш, на границата с Австия най-широката германска част на Дунав е 250м, при нас в най-тясните точки е 500 метра, при Видин където е Дунав мост 2 е широка 1150 метра. Естествено че е важно да се пострпят още мостове но от този човек в статията нищо полезно няма да дойде така че нека не пишем повече статии за него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар