IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Вписаха новото ръководство на ББР в Търговския регистър

Заплатите на управителите в Българската банка за развитие са стигали 60 хил. лв., разкри министърът на икономиката Кирил Петков

13:41 | 07.07.21 г. 6
<p>
	Снимка: БГНЕС</p>

Снимка: БГНЕС

Новият Надзорен съвет на Българската банка за развитие (ББР) вече е вписан в Търговския регистър и функционира. Това обяви на брифинг министърът на икономиката Кирил Петков.

„От днес нататък тази банка е наистина за малките и средни предприятия. Всички препятствия, които минахме, завършиха успешно. Сега имаме надзор, който е много професионален, фокусиран върху целите, които трябва да се изпълнят. ББР от днешна дата ще работи само и единствено за малки и средни предприятия със заеми под 5 млн. лв.”, посочи той. 

Вписването на новия надзор става възможно, след като старият е отказал да обжалва решението трети път. Вписването беше временно спряно на 25 юни от Софийския градски съд заради жалби от старите членове. Вписването беше спряно и 5 дни по-късно, отново след жалби от членовете.

"Радвам се, че от съществуващия надзор не подадоха трета жалба. Радвам се, че и те решиха, че това е най-разумното. Първите открития на новия Надзорен съвет на ББР дори и мен накараха да ахна. Част от компенсациите и заплатите в ББР са с големи размери. Имало е месеци, в които заплатите на управителите са стигали до 60 000 лева", разкри Петков.

Програмата „Възстановяване” ще бъде подпомогната от ликвидността в ББР, каза още икономическият министър.

Министърът на икономиката обяви, че ще има нова грантова подкрепа за малките предприятия с оборот над 500 хил. лева, за които ще бъдат насочени още 106 млн. лв. Така още 3694 предприятия, които отговарят на условията, ще бъдат подкрепени. Очаква се това да се случи още в близките седмици.

„Целият бюджет, който ще отиде за тях, е 184 млн. лв. Хубавата новина е, че това е наддоговаряне над съществуващия бюджет от 78 млн. лв. с още 106 млн. лв.“, поясни Петков. Очаква се средствата към малките предприятия да стигнат до тях в следващите няколко седмици. 

Петков потвърди, че фирмата за електромобили, с която в събота се очаква да бъде подписан меморандум, е немска, казва се Next.e.GO, потвърди министърът. Той отбеляза, че по тази сделка се е работило в последните пет седмици, а не преди това.

В България до две години се очаква да се произвеждат електромобили на немската компания, каза Кирил Петков. Друга голяма фирма в България - Bosch, реално ще дава много от частите за тези коли и те ще бъдат произвеждани у нас. "Не говорим само за асемблиране, а говорим вече за клъстер - как български фирми, които произвеждат части, ще продават на автомобили, които се произвеждат в България за износ", обясни министърът на икономиката.

Според министъра немската компания бърза, защото в момента конкуренцията за електромобили е голяма и "който излезе първи на пазара с най-новите коли, има предимство". "Надяваме се, че реално до две години ще бъде строителството на завода и ще имаме първите произведени коли", допълни Кирил Петков.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:58 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 2 rate down comment 2
Shadow1
преди 3 години
Честно казано не ми харесва, понеже никое правителство не носи никаква отговорност така или иначе, а и нашите институции са на такова ниво че малко място има за влошаване, затова мисля че риска си струва да реформират каквото им падне. Иначе като какво ще определиш твоя коментар ако не е препоръки и претенции? Може като общи или празни приказки да го определиш но едва ли ще прибегнеш до такова самокритикуване, може и като критики да го определиш но те спадат към претенциите, със сигурност не е хвалба.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 2
Quandt
преди 3 години
Аз препоръки и претенции нямам, просто отбелязвам някои нюансни. Времето си е твое, чети каквото искаш. Да има нещо, което не е валидна критика? Решение мога да предложа и то би било служебното правителство да си върши работата като такова с мандат за организация на избори, а не да започва реформи на сляпо, за които ще има нулева отговорност. Това харесва ли ти като решение?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 0
Shadow1
преди 3 години
Най-добре си оформи всички препоръки и претенции които имаш подробно за промени и като цяло за начина на действие на МИ и ги изпрати на имейла им. Тук дори аз ти прочетох на половина дългия коментар, мисля че не си достатъчно конкретен в препоръките си и наблягаш предимно на критики от които няма полза ако не предложиш решение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 2
Quandt
преди 3 години
Да видим. Личното ми предположение е:1. Анонсът от вчера беше в синхрон с контролиран теч на информация към 24 часа.2. Днес министърът излиза с перфорината усмивка и анонсира, че е тази компания, защото вече е било публично. 3. Средностатистическият елемент на градската интелигенция е щастлив, че за 6 седмици дискаунт траволта е привлекъл автомобилопроизводител и започва да цвили неистово "Представяте ли си кво ще бъде ако е за 4 години министър"... Случайно или не, онзи ден тръгна няква петиция Петков да бил оставал в правителството. Само дето:1. Такива инвестиции се договарят за чувствително по-дълъг период от време. Меморандум за сътрудничество или писмо за намерение не е инвестиция. 2. Обикновено такива неща се комуникират продължително, а течовете се контролират от инвеститора. Спомнете си колко време мина докато се договаряха за завода на Волксваген. Колко внимателно се вдигаха мизите, докато турците и наштие надцакваха със субсидиите, гаранциите и тн. Защо сега да става толкова бързо? Надали е заради харизмата и невероятните техническо-договорни умения на Петков. 3. Създаването на завод с 1000 работни места от немска фирма, която тепърва прохода, направила е няколко стотин автомобила, е времеемко. Анализът от страна на инвеститора дали въобще да влизат в подобна инвестиция отнема адски много време. Знаеш ли, лошото не е, че тези са по-добри или по-лоши от предните. Като индивидуална личност сигурно Петков има повече компетенции и биография от един Влади Горанов. ПРЕ-КРАС-НО. Само дето тази компетенция и умения трябва да се впишат в нашата действителност, което е малко по-различно от това да прокламираш на форуми на Да. БГ, Муув Бг и прочее други директно и индиректни бенефициери на средства от АзБ. Мен ме е страх от посоката, в която Петков иска да насочи ББР например. Не защото не са ставали всички тъпотии или пък защото я използваха като инструмент за държавна политика тип рекапитализация на *** за да си изпълним ангажимента за влизане в еврозоната. Смисъл от тази банка във вида й няма, освен когато държавата я използва в типичния си стил "слон в стъкларски магазин" за макроцели, което има своите минуси. Смисъл от тази банка като МСП и старт-ъп банка няма, особено за стартъпи, защото е редно те да се финансират при различна рамка предвид риска им. Та какво въобще правим, освен, че набутахме за изпълнителни директори представител на зелените близък съратник до Жеглов от Дир.Бг (за незапознатите, Жеглов е партньор на Петков като собственик на локалния дистрибутор за измислените провиотици) и трети активист около Да, Бг. Къде точно е трак рекорда им, къде точно е публичността в избора им? Дали са същите като старите... Та както онзи виц - песимистът вика по-лошо не може, а оптимистът - може, може...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 6
redcretin
преди 3 години
Какъв клъстер, какви 5 лева - след края на 2021 бързането секва, щото секват и дотациите за покупка на ЕВ в Германия :)Хеле представих си български производител на частите на ЕВ... така се смях смях! Но 34млн за Домуса ще има, нали? Инак вие не сте като предните, никак даже...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 0
Quandt
преди 3 години
Технически погледнато това не е новина. Още по времето на Мавродиев Капинал бяха гръмнали, как заплатата е 15 к там, но самият Мавродиев се е назначил на няколко дъщерни дружества, с което е постигнал 4 по 15 к или споменатите 60 к. Не, че нещо, но някой сме достатъчно стари да помним.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още