„В бъдеще стъклото ще се налага все повече като продукт за опаковане на най-различни храни. От тази гледна точка България има потенциала да бъде още по-напред в развитието на производството на стъкло", прогнозира той.
Нашата страната, коментира Данко Калчев, има бази, които могат да гарантират тила на това производство по отношение на резервни части и формирови комплекти.
„Това е добър и актуален бизнес, свързан с дигитализацията", посочи гостът.
В разговора беше засегната и темата за малките и средните предприятия в сектора, като Калчев посочи, че компанията вече е пуснала една от иновативните си поточни линии и до два месеца се очаква да бъде пусната и втората.
„По този начин ще затворим производството на иновативни продукти в нашата семейна фирма. Това, което вече работи на територията на фирмата, е стъклената композитна арматура като заместител на металната", обясни специалистът.
Данко Калчев информира, че фирмата започва производството на микростъклени сфери, част от които ще бъдат запълнители на тази арматура, а останалата част ще бъде използвана за нови технологични линии, най-вече свързани с нанотехнологиите.
„Това ще ни предостави възможност да използваме един отпадъчен продукт, какъвто е стъклото, и да го вложим в ново и иновативно производство", разкри Данко Калчев.
Той обаче обърна внимание на пропуски в нормативната уредба, които препятстват иновативните продукти да излязат на пазара. Калчев поясни, че това се отнася до наредби, свързани с обществените поръчки.
„За нас, фирмите, най-голямото предизвикателство е тези иновации да бъдат вкарани в обществените поръчки. Поне 20% от тях трябва да са за иновации", коментира той. „Тогава ще дадем възможност на научните среди и фирмите, при създаването на нов иновативен продукт, да го вложат на практика“, допълни гостът.
Той съобщи, че вече е приключил проект с БАН, а с преподаватели от Бургас се разработва новата поточна линия.
Как се справи малкият и средният бизнес по време на коронавирусната пандемия? Защо има проблем с излизането на международния пазар на производството на стъкло? Как една фамилна компания се превръща в „зелена“? Има ли интерес към посещения на подводница „Слава“, която пази автентичната памет на българското подводно плаване? Защо образованието на децата за фондация „Белославско стъкло” е симбиоза от дигитализация, аналогови умения и интерес към миналото?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.
преди 3 години Непълен отговор, сори! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Не си купувайте чаши за вода 300 мл. от Икеа, ако на дъното им пише "Made in Bulgaria". След няколко измивания в съдомиялната стъклото неспасямо помътнява. Толкова по въпроса за качеството на българското стъкло. За сметка на това можете да си купите смело от същия продукт, ако на него пише, че е направен в Русия, Франция или друга държава. В Икеа-Германия въпросните чаши струват 50 цента. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Не си купувайте чаши за вода 300 мл. от Икеа отговор Сигнализирай за неуместен коментар