„Дори да кажем утре, че нямаме никакъв вирус, туристът вече е планирал своето лято“, предположи той и смята, че не е достатъчно добра подготовката за летния сезон.
Карастоянов е на мнение, че в политическо отношение нашите посланици не работят достатъчно, за да се промотира туризмът в България като възможен икономически продукт. Той смята, че до голяма степен вината е в Министерството на здравеопазването.
„По време на цялата корона епидемия видяхме хаотични действия, няма ясни такива, за да може бизнесът да се адаптира към тях, особено свързани с туризма. Туризмът е чувствителна индустрия“, отбеляза Аспарух Карастоянов.
Според него руските граждани имат много имоти по българското Черноморие, но по думите му вече се наблюдава отлив на пазара на имотите в България.
Аспарух Карастоянов посочи, че това се дължи на регионалната политика.
„Трябва да създадем истински условия на запустяващите места, които имат туристически потенциал. Не трябва да гледаме само морето – имоти има из цялата страна. Тук е ролята на местните общини и кметове – как те ще създадат местната си рекламна кампания. Целият инвеститорски интерес през последните години към България се срина, особено след последните разкрития, които излизат на екрана. Кой ще отиде в страна, в която може някой да ни притесни и да му вземе бизнеса?!“, коментира експертът и предположи, че следващите две години ще са много трудни за привличане на инвестиции в нашата страна.
Като председател на Мароканско-българска търговско-промишлена палата, Аспарух Карастоянов сравни Мароко и България.
„Ако се опитаме да пренесем опита на Мароко към България, ние ще видим, че имаме по-голям туристически потенциал. Там обаче да привлечеш туристи е национална политика. Мароко наистина има потенциал, но този потенциал се показва всяка една минута. Ако темата е енергетика, те започват с туризъм. Ако темата е мощната индустрия, веднага ще видите преплетена красотата на Мароко и т.н.“, даде примери той.
На въпроса „Как да вкараме туризма като национална политика?“, Аспарух Карастоянов съветва: „Бих извикал всички посланици, ще им кажа, че им давам срок от 2-3 месеца, за да се види ясен ефект от това поведение. Покрай туризма идва и инвестиционният интерес, но не можем да искаме инвестиции при положение, че посланикът се е скрил и не прави нищо да покаже, че България съществува на този пазар“, категоричен е той.
Ще изберат ли руските туристи дестинация България? Кои са нестандартните решения за спасяване на туристическия бранш? Как се вписват екологичните норми в туризма? Защо държавата абдикира от инфраструктурата в градовете?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “Бизнес старт” гледайте тук.
преди 3 години Да рекламират в САЩ.Там милиони само чакат да ги светне някой, къде е далаверата.При това с яки пачки! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Да се рекламират, но неизвестните места, където наистина има нужда от туристи. По морето, Банско, Боровец е претъпкано и за българи няма място и за всякакви. Безсмислено е да се наливат нашите данъци в бездънни каци, където така или иначе е с доста туристи въпреки настинката. Нещо повече трябват не масови, а платежоспособни туристи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар