IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пътната агенция съгласува с екоминистерството тунела под "Петрохан"

Съоръжението ще е с дължина почти 7 км, с габарит на скоростен път и ще позволява скорост 80-90 км/ч

08:30 | 11.05.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Агенция „Пътна инфраструктура“ е започнала съгласуване с Министерството на околната среда и водите за строителството на пътното направление София – Монтана с тунел под „Петрохан“.

Това става ясно от писмен отговор на министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на въпрос на депутата от ГЕРБ Росица Кирова. Текстовете са публикувани на сайта на Народното събрание.

След изготвянето на оценка за въздействието върху околната среда (ОВОС) и влизането в сила на решение по ОВОС, което одобрява инвестиционното намерение, ще се премине към изработване на подробен устройствен план, проектиране и строителство, пояснява Аврамова.

Министърът посочва, че прединвестиционното проучване очертава три възможни варианта на преминаване на трасето. В по-голямата си част те следват трасето на съществуващия път София – Петрохан – Берковица – Монтана – Лом.

Изключение са обходът на Костинброд, който ще е нов, обходът на с. Бучин проход и последващото преминаване на прохода „Петрохан“. След с. Гинци са разработени варианти за тунелно преминаване на останалата част от прохода.

Единият от вариантите предлага тунел с дължина малко над 4 км с денивелация 145 м, вторият – тунел с дължина отново от малко над 4 км и денивелация от 181 м, а третият – за тунел с дължина почти 7 км и денивелация от 239 м.

Подробни точки, през които преминават вариантите на трасета на пътя не са посочени. Не е ясно и финансирането. За този проект ще е трудно да се осигурят каквито и да било европейски средства, така че остават вариантите финансиране от бюджета, заем, публично-частно партньорство. Последното се коментира и от Аврамова в отговора ѝ.

Най-дългото трасе позволява проектна скорост 80-90 км/ч и постигане на габарит Г-20, т.е. скоростен път с две платна с по две ленти за движение, докато останалите – 60-80 км/ч. То е и най-щадящо към околната среда, посочва Аврамова. То е одобрено на експертен технико-икономически съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ и е подадено за съгласуване към екоминистерството.

Проектът за тунел под „Петрохан“ стана актуален тази година, след като в продължение на около седмица проходът беше затворен през януари заради паднали дървета след снежна буря.

Пътят през „Петрохан“ е най-късата връзка на областите Видин и Монтана със София.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:04 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още