През последната една година, белязана изцяло от Covid пандемията, българите масово са отменяли планирани пътувания или почивки както в страната, така и в чужбина. Мнозина предпочитат все по-индивидуални форми на туризъм. Като цяло България се възприема като по-безопасна дестинация за пътувания, а пандемията е накарала голяма част от българите да преоткрият страната като добро място за туризъм. Това показват данните от ново проучване на “Галъп интернешънъл“ съвместно с туристическата индустрия.
25% от пълнолетните българи (1,4 млн.) са отложили поне едно планирано пътуване или почивка в България в последната година Covid. От тях близо 500 хиляди души са онези, които са отложили и повече от едно пътуване или почивка.
Общо 22% от всички пълнолетни българи (1,2 млн.) пък са отложили едно или повече от едно планирани пътувания в чужбина.
Притесненията остават. Близо половината от въобще планиращите някакво пътуване или почивка в чужбина в идните месеци, биха го отложили, ако ситуацията не се промени видимо. България обаче явно се възприема като по-безопасна дестинация, защото само една трета от планиращите пътуване в страната биха отложили. 29% даже твърдят, че с пандемията са преоткрили страната като добро място за туризъм.
Общо 1,5 милиона българи планират море в България през започващия скоро летен туристически сезон. Близо милион пък планират планина, над 300 хил. ще предпочетат спа туризъм, а около 200 хил. – екскурзии сред природни и културни забележителности и т.н.
Като цяло обаче изследването регистрира все още понижена спрямо преди кризата туристическа активност както в страната, така и в чужбина, а също така и променени стереотипи.
Оказва се, че заради коронавируса мнозина вече споделят интерес към места за почивка с по-малко хора. 63% твърдят, че с идването на коронавируса са започнали да избягват многолюдните места. 34% все пак не изпитват такива притеснения.
73% пък биха предпочели пътуване за почивка само с кола. 26% нямат такъв проблем. В тази ситуация едва ли само Covid е решаващ фактор, но явно е, че по-изолираните форми на туризъм стават и по-предпочитани.
Позитивна новина е, че близо 2,3 милиона българи са виждали реклама на туризма ни. Това е може би първият път, когато в изследователската програма се улавя толкова сериозен дял, което се дължи на засилената активност на държавата в това отношение. Сред активно пътуващите за туризъм този дял е по-висок, а също и позитивните оценки за рекламната кампания в полза на родния туризъм.
Все още българите са разделени по отношение на идеята за т. нар. “ваксинационни паспорти” или “зелени сертификати“: 50% по-скоро са съгласни, 43% обаче са против.
Близо една трета от пълнолетните българи декларират, че вече са изкарали болестта или са се ваксинирали с две дози. Това означава, че ако се реализира планът на властите за нови над два милиона ваксинации до началото на летния сезон, то нормализацията на живота като че ли е близко, смятат социолозите и експертите от бранша, реализирали проучването.
преди 3 години Хотелите да му мислят! Малките къщи за гости да се научат на гостоприемство! Туристите не са портфейли, а гости! Успех. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 50% искали зелени паспорти...???? Кои са тия? то 50% са пенсионерите. Какви туристи са те? Изобщо нямат отношение към икономиката. Гръбнакът на обществото не иска дори да се тества и това е нормално - подлудиха ни с някакво грипче. Пълна простотия. Час по-скоро новото или служебното управление на страната трябва да положи усилия да я нормализира, да уволни НОЩниците и да ги прати на съд. Ако нямаше страх у хората, спрени сума ти планови операции, женски консултации и прочие смъртността нямаше да е увеличена спрямо 2019та. отговор Сигнализирай за неуместен коментар