„След промените в Наредба № 34 относно таксиметровия превоз на пътници първоначалната такса се увеличи с 84 стотинки за дневните курсове и 1,06 лв. – за нощните“, обясни той и посочи, че това е, за да не се отказват „късите курсове“.
Атанасов напомни, че таксиметровите услуги в София не са поскъпвали от 2012 г.
Според него това се дължи на решението на големите превозвачи, тъй като те не смеят да увеличат цената, за да не загубят клиенти и се разчита на цената, която се определя от Столична община като минимална.
Атанасов коментира и държавната подкрепа по време на пандемията.
„Получихме намаления на данъка от 550 лева за цялата година, но това не е достатъчно, тъй като поради затварянията такситата не могат да направят нужните обороти, а те обикновено са надолу с 50-60%“, посочи председателят на Браншова камара на таксиметровите водачи и превозвачи.
Спас Атанасов потвърди, че повечето стимулиращи мерки са за предприятия с работници на трудов договор, докато таксиметровите шофьори са самоосигуряващи се лица. „За да получат помощ, те трябва да имат оборот от 30 хиляди лева, което е непосилно за повечето таксиметрови шофьори“, заяви той.
Председателят на Браншова камара на таксиметровите водачи и превозвачи информира, че от юли 2022 г. се очаква промяна на такса "престой", като в нея вече ще се отчита цялото време на пътуването, но отбеляза, че още не е ясно как точно ще стане това.
Как по-скъпите таксиметрови услуги се отразяват на клиентите? Ще има ли спад в броя на такситата в София заради пандемията? Кога ще спре руското явление за превоз от цивилни автомобили?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.