„Общините ще въвеждат ограничения за движението на стари автомобили, но еконормите, които се въвеждат с годишните технически прегледи, са съвсем различно нещо", посочи той и допълни, че е интересно, че вместо шестте категории от еконорми, които са възприети в Европа, у нас са създадени пет нови. Първата е за автомобили, които са на повече от 20 години, а в най-екологичната пета категория са електрическите автомобили.
Грозданов съобщи, че много от пунктовете за технически прегледи не отговарят на изискванията, а и няма строг контрол за сериозността на направените прегледи.
„Не е ясно кой ще осъществява контрола, когато се направят новите стикери с чипове. Не е ясно и кой ще осъществява контрола, за да се следи дали има манипулиране на прегледа, или не“, коментира представителят на клъстер „Зелен транспорт”.
По думите му ако се стигне до ограничаване на движението на някои автомобили, първите, които ще са засегнати, ще бъдат старите Лада и Москвич и по-старите западни коли, произведени преди 1996 г.
„Каквито и хипотези да предприемем за намаляване на вредните емисии на старите автомобили, като поставяне на уредби за метан, те ще бъдат изключени“, категоричен е Грозданов.
Той напомни, че в София беше обновен граският транспорт, но не и в по-малките населени места.
Грозданов е на мнение, че в столицата трябва да се обърне внимание на неремонтираните тротоари, които ограничават хората да ползват градския транспорт, защото като бройка закупените превозни средства не са малко.
Експертът обърна внимание, че дори прилежащите територии на метрото го правят недостъпно. Той съветва да се обърне внимание на периферните квартали на София.
„От 1 юли започват проверките за изгорелите газове, но има една година гратисен период, за да преминат всички автомобили през преглед с измерване на емисиите“, обясни представителят на клъстер „Зелен транспорт”.
Грозданов се надява, че няма да се стигне до истерия, както се случи при смяната на регистрационните табели.
Ще станат ли по-чисти българските градове с въвеждането на еконорми за автомобилите? Как е решен проблемът в големите европейски градове?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.
преди 3 години Защото вносителите искат да купуваш и използват политиците да ни го на чу кат. Целтта по подразбиране е да си в матрицата. Бачкаш, харчиш и въртиш колелото на хамстера докато пукнеш, за да въртиш капитализма, които не върви плавно така или иначе.Помня, че съм чел че най голямото замърсяване от един автомобил е при самото му производство. Ако един сменя колите на всеки 3-5 години замърсява много повече от един който кара една кола 20-30 години. Независимо от Евро номера и. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години А защо трябва да се слага равенство между кола на куриерска фирма и лична кола която един път в месеца е решила да слезе до общината до НДК? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Това не е ли концептуална версия ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години това си е чиста проба дискиминация... и доса малооуумно решение!Дали е нова или стара колата, тя сваля едно и също количество тиня от градинката в която е паркирана ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Audi R8 V12 TDI със 6.0L Twin-Turbocharged TDI V12 двигател отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 6-литров нов дизел? Би ли дал пример? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Не се споменават колите на газ.Сигурен съм че едно Голфче 1990г с газово замърсява много по-малко, отколкото 6-литрова нова кола дизел с Евро 6-7. отговор Сигнализирай за неуместен коментар