Той се надява, че при добра координация на Балканите може да се подкрепи сериозно туристическият бизнес в България през януари и февруари. Беляков е убеден, че може да се направи унифициран модел на зимните ваканции в нашия регион.
„Предварителното очакване беше за 90% спад, но благодарение на природните дадености, климатичните условия и добрата организация сезонът се оказа неочаквано добър. Спадът сега е около 30%“, направи равносметка на туристическия сезон изпълнителният директор на "Пампорово".
Според него хората търсят все по-добра туристическа услуга и са склонни да плащат повече.
„Променя се маниерът на туристите, но това е добре. Тази зима хората видяха, че по нищо не отстъпваме на другите световни курорти“, коментира бизнесменът.
По думите на Беляков туристите не търсят евтиния сегмент и това според него е добра новина, тъй като българските курорти са положили „много усилия, за да вдигнат нивото“.
„Не трябва да се отъждествяваме с евтиното“, категоричен е Беляков. Той поясни, че се увеличават разходите, за да се поддържа високото ниво на ски спорта в курортите и това съответства на променения профил на потребителите.
Беляков обясни, че основната програма в подкрепа на туристическия бизнес е 60/40, но подчерта, че „държавата прояви разбиране и ни остави да работим“.
„Буквално всички чуждестранни програми изчезнаха и беше много приятно да видим как българският турист успя да компенсира“, каза той и съобщи, че чуждестранните туристи по зимните ски писти са били едва 1%.
Изпълнителният директор на "Пампорово" прогнозира, че това ще е един тренд, който „ще се задържи“.
Белаков сподели наблюденията си, че се забелязва удължаване на престоя на българите, като те вече остават до 3-4 дни в курортите, а не само по два, както по-рано.
Как се промени зимният туризъм по време на пандемия? Готов ли е бизнесът за пролетната ваканция? Кои дестинации предпочитат българите?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.